Head of Operations Norge

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelHead of Operations Norge
ArbeidsgiverPlantasjen Norge AS
TypeFast
LokasjonSkjetten
BransjeAnnet, Økonomi og regnskap, Grossisthandel import/eksport
StillingsfunksjonLedelse, Forretningsutvikling og strategi, Koordinering
Søknadsfrist23.06.2022

Brenner du for å drive salgsvekst og har en ekte lidenskap for detaljhandel og ledelse? Er du klar for neste skritt i karrieren din og for å overta det operative ansvaret for Plantasjens butikker i Norge?

I Plantasjen er vi opptatt av å gi kunden en best mulig handleopplevelse. Den vi ser etter brenner for kundeservice og kan begeistre, og sammen med andre skape gode team, kundeopplevelser og resultater. Som Head of Operations for Norge vil du være ansvarlig for Plantasjens salg og drift i det norske markedet, med en omsetning på ca. 2,5 milliarder kroner og 73 butikker.

Stillingen er svært viktig i Plantasjens organisasjon i Norge og bidrar til å oppnå både strategiske og operasjonelle målsetninger.

Rollen har seks regionssjefer som rapporterer direkte, og som igjen er ansvarlige for sine butikker. For å lykkes vil du jobbe tett med mange gode kollegaer i ulike funksjoner som økonomi, kategori, marked og logistikk for sammen å løfte Plantasjen videre.

Plantasjens Head of Operations må brenne for og representere verdiene til Plantasjen. Det er stort fokus på å skape resultater sammen på en bærekraftig og lønnsom måte, noe som må være ditt hjerte nært for å lykkes i rollen som Head of Operations.

Sentrale arbeidsoppgaver vil være

  • Overordnet ansvaret for de norske butikkenes salg, vekst og operative resultater, og ansvarlig for regionale ledere, butikksjefer og butikkansatte.
  • Fullt resultatansvar, og fokus på alltid å skape best mulig kundeopplevelse og lønnsomhet
  • Utvikle ledergruppe og sikre god lederutvikling for regions- og driftsorganisasjon
  • Motivere og engasjere på alle nivåer i organisasjonen.
  • Ansvarlig for Plantasjens drift og vekst i det norske markedet
  • Utvikle strategier og implementere operasjonelle forbedringer for å kontinuerlig forbedre verdikjede, måte å organisere og utføre oppgaver på.
  • Sikre og fremme teamets faglige utvikling gjennom proaktiv coaching
  • Være en god og eksemplarisk leder i samsvar med selskapets verdier

Ønsket profil har bl.a

  • Solid strategisk og operativ ledererfaring fra detaljhandel, dagligvare eller tilsvarende
  • Arbeidet aktivt med strategiske og operative forbedringer
  • Jobbet mye kommersielt og forstår hvordan detaljhandel fungerer fra butikk til ledelsesnivå
  • Bred erfaring fra detaljhandel, gjerne jobbet i flere andre roller enn drift, for å sikre et helhetlig overblikk
  • Målorientert og resultat drevet
  • Analytisk og strukturert, god innen problemløsning
  • Engasjert, naturlig og veldig tydelig leder, er en god kommunikator og kan snakke med alle
  • Positiv holdning som inspirerer andre til å utvikles og forbedres
  • God utdannelse, minimum på bachelornivå, gjerne innen ledelse og forbedringer

Kontakter

  • Kontaktperson: Jarle Trandokken
  • Stillingstittel: Partner, Amrop
  • Telefon: +47 484 01 248
  • Kontaktperson: Bjørn Grenman
  • Stillingstittel: Partner, Amrop
  • Telefon: +47 911 61 726

Lignende stillinger|