En unik mulighet for en selvgående business controller!

Publisert: Publisert:
StillingstittelBusiness Controller
ArbeidsgiverGreen Mountain
TypeFast
LokasjonVang på Hedmarken
BransjeØkonomi og regnskap, Eiendom, Industri og produksjon
StillingsfunksjonLedelse, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap
Søknadsfrist05.06.2023

BUSINESS CONTROLLEREr du en dyktig fagperson? Trigges du av å være en sentral bidragsyter i et sterkt vekstselskap? Da kan vi være riktig match!

Green Mountain er i sterk vekst og skal være den mest profesjonelle datasenterleverandøren i både det norske og europeiske markedet. Vi søker nå etter entusiastiske kollegaer som stadig ønsker å utvikle sin kompetanse. Til vårt prestisjeprosjekt på Innlandet søker vi nå etter en analytisk, strukturert og selvgående person til en nyopprettet rolle som Business Controller. I denne rollen vil du få ansvar for å operativt lede økonomifunksjonen i regionen og være en viktig sparringspartner for Regional Director.

Din hverdag i korte trekk:

Som Business Controller vil du ha det operative ansvaret for økonomifunksjonen. Regional Director ønsker at du er opptatt av detaljene og samtidig evner å se helheten, og proaktivt kommer med forslag til endringer og forbedringer. Rollen vil kreve at du fokuserer på prosessforbedring, utvikling av controllerfunksjonen og økonomisk rapportering. Du vil også bistå i skatt- og avgiftsrapportering, budsjett- og prognosearbeid, samt ha kontakt med revisor.

Du må ha svært gode formuleringsevner, både skriftlig og muntlig og på norsk og engelsk. Du må også ha god systemkompetanse. Det er viktig at du kan trives i en organisasjon i stor vekst med høyt arbeidstempo, og du må være fleksibel med tanke på innhold i arbeidshverdagen. Du vil også dra nytte av å ha hatt liknende roller tidligere.

Vi ser helst at du har:

  • Høyere utdanning på masternivå, fortrinnsvis innen økonomi/regnskap eller finans.
  • Bred kompetanse innen økonomifaget, og spesielt controlling
  • Erfaring med IFRS og IAS40

Våre kjerneverdier er viktige for oss, og noe våre medarbeidere kjenner seg godt igjen i:

  • Kunden i fokus: Fornøyde kunder er det aller viktigste målet for vår virksomhet.
  • Pålitelighet og ærlighet: I vår virksomhet er tillitt essensielt for å lykkes. Vi skal alltid opptre ærlig og være pålitelig.
  • Kunnskap: Det er viktig å kjenne, og forstå, både vår egen virksomhet og også våre kunders virksomhet. Vi forventer at våre medarbeidere er nysgjerrige og har lyst til å lære mer.
  • Entusiasme: Entusiasme og engasjement for å nå våre mål og lykkes i det vi gjør, er en viktig drivkraft for vår videre suksess.

Hva tilbyr vi?

  • En spennende rolle med variert ansvarsområde i ett selskap i sterk vekst
  • Bli del av et selskap som skårer høyt på medarbeider- og kundetilfredshet
  • Dynamisk og internasjonalt miljø med dyktige kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser

Er dette noe for deg?

Send oss din CV og noen ord om din interesse.

Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen:

Sigurd Beidel, telefon 489 99 525

Oskar Øby, telefon 908 90 268

Kontakter

  • Kontaktperson: Sigurd Beidel
  • Stillingstittel: Partner
  • Telefon: +47 489 99 525
  • Kontaktperson: Oskar Øby
  • Stillingstittel: Business Consultant
  • Telefon: +47 908 90 268