Seniorrådgiver - Seksjon Anskaffelse og avtalestyring

Publisert: Publisert:
Utløpt
ArbeidsgiverJernbanedirektoratet
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeKonsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
StillingsfunksjonRådgivning, Analyse, Innkjøp/forhandling, Økonomi og regnskap/Samfunnsøkonomi
Søknadsfrist05.09.2021

Vi søker en dyktig seniorrådgiver til seksjonen Anskaffelse og avtalestyring. Her vil du få en spennende og innholdsrik hverdag med mange faglige interessante utfordringer, og muligheten til å være en del av løsningen for et mer bærekraftig og klimavennlig samfunn.

Seksjonen Anskaffelse og avtalestyring jobber operativt med konkurranseutsettingen og ser etter en kompetent, selvstendig og operativ seniorrådgiver som ønsker å delta i seksjonens arbeid med inngåelse og oppfølging av avtaler med persontrafikkoperatører. En som trives med faglige interessante og komplekse problemstillinger, har høy integritet, gjennomføringsevne og som evner å jobbe i team med prosesser hvor en deler og bruker kompetanse på tvers i organisasjonen. Vedkommende må ha god økonomisk kompetanse og forståelse, evne å se helhetlig økonomisk potensiale, ha gode analytiske evner, være endringsvillig og fleksibel.

Arbeidsoppgaver

Stillingen skal dekke et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver, deriblant:

  • fastsette og beskrive forutsetninger for konkurranseutsetting av persontrafikk
  • delta i arbeidet med utarbeidelse av konkurransegrunnlag og inngåelse av trafikkavtaler med persontrafikkoperatører
  • økonomisk og kvalitativ evaluering av tilbud i togkonkurranser
  • bistå i oppfølging av trafikkavtaler med persontrafikkoperatører inkl budsjett- og prognosearbeid
  • bistå i oppfølging av avtaleregimet mellom togoperatører, materiellselskap og salg- og billetteringsselskap
  • bistå til inngåelse av avtaler om rute-/billett- og takstsamarbeid med regionale myndigheter
  • bidra i utvikling av handlingsprogram for jernbanesektoren
  • strategiarbeid innen persontrafikk

Kvalifikasjoner

Kvalifikasjonskrav for stillingen er:

  • høyere utdanning økonomi (samfunnsøkonom eller siviløkonom). Relevant erfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning.
  • erfaring fra utrednings- og analysearbeid
  • personlige egenskaper som beskrevet i annonseteksten vil bli vektlagt
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
  • større anskaffelsesprosesser
  • persontrafikk på jernbane og/eller kollektivtrafikk
  • oppfølging av tjenestekontrakter og Lov om offentlige anskaffelser
  • prosjektledererfaring, gjerne sertifisering som prosjektleder
  • utvikle regnearkmodeller, inkludert testing og kvalitetssikring av disse

Vi tilbyr

  • Gode utviklingsmuligheter og spennende oppgaver i en sektor det satses på
  • Mulighet til å påvirke fremtidens persontogtrafikk
  • Fleksible arbeidstidsordninger, god pensjonsordning gjennom medlemskap i Statens Pensjonskasse
  • Moderne kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum like ved Oslo S
  • Avhengig av søkerens kvalifikasjoner avlønnes stillingene etter stillingskode 1364 seniorrådgiver, kr. 535 000,- - 815.000,-. For særskilt godt kvalifiserte kandidater kan høyere avlønning bli vurdert.

Vi vil at alle som jobber i Jernbanedirektoratet skal kunne identifisere seg med våre verdier; nytenkende, åpen, modig og kompetent.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller lignende.

I samsvar med offentlighetsloven § 25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å bli unntatt. Søkere vil i tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.

Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk i vår rekrutteringsprosess.

Vi ønsker å raskt komme i dialog med interesserte kandidater, i god tid før søknadsfrist.

Ønsker du mer informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i The Assessment Company, Gro-Anett S. Haugen tlf. 974 08 693, Hilde Heines Bachmann tlf. 408 51 957 eller Ida Beinnes Hoff tlf. 489 59 465.

Kontakter

  • Kontaktperson: Gro-Anett Haugen
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 974 08 693
  • Kontaktperson: Hilde Heines Bachmann
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 408 51 957
  • Kontaktperson: Ida Beinnes Hoff
  • Stillingstittel: Partner / Management Consultant
  • Telefon: +47 489 59 465

Sted

Adresse: Biskop Gunnerus gate 14A

  1. Søk her