Vil du ha ansvar for markedsføring og utvikling av ledende merkevarer innen FMCG?

Publisert: Publisert:
StillingstittelBrand & Activation Manager
ArbeidsgiverLantmannen Cerealia AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeMarkedsføring og annonsering, Butikk og varehandel, Matvareproduksjon og -industri
StillingsfunksjonAnalyse, Markedsfører, Salg
Søknadsfrist30.05.2023

Brand & Activation Managere

to Brand & Activation Managere

Som Brand & Activation Manager er du en ekte marketeer . Du skal definere og implementere markedsplaner som bidrar til å oppnå salgsvolum og lønnsomhet; dette innebærer å sette portefølje, markedsføring og aktiveringsstrategi på tvers av salgskanalene, som i hovedsak er dagligvare, storhusholdning og bakerier. Brand & activation manager vil samarbeide tett med KAM, salgs- og produksjonsavdelinger i Norge, samt med Produktutvikling i Sverige. Rollen vil jobbe i team med to andre Brand & Activation Managere, og rapportere til markedsdirektør i Norge.

Hverdagen, ansvar og oppgaver i korte trekk

  • Bidra til å definere posisjonering, og sette forretnings- og markedsplaner samt strategier
  • Analysere og forstå markedstrender, forbrukerbehov, kundesegmentering og kjøpsatferd
  • Utnytte innsikt og analyse for å identifisere vekstmuligheter og optimalisere egen produktportefølje
  • Planlegge og gjennomføre prosjekter innen produktutvikling, pakningsdesign og prissetting
  • Lage businesscaser og presentasjoner til interne møter og ut mot kunder, delta i møter med kunder
  • Utarbeide salgs- og resultatestimater, samt prognoser for produktlanseringer/forbedringer i Norge
  • Planlegge og gjennomføre markedskommunikasjon og valg av mediemiks sammen med byrå
  • Analysere og rapportere mot budsjett (KPI- og ROI-styring)
  • Bidra til å forbedre P&L for dine kategorier/merker, og sikre kostandskontroll og lønnsomhet iht. markedsbudsjetter
  • Drive intern og ekstern opplæring ved nylanseringer, produktforbedringer eller kampanjer
  • Skape godt samarbeid med alle interne avdelinger og eksterne byråer

Hvem ser vi etter?

Vi tror du har 4-5 års erfaring med FMCG og varehandel, gjerne fra tilsvarende kategorier, som har gitt deg forståelse for bransjen og erfaring med aktører på leverandør og/eller kjedesiden. Vi ser etter deg med en strukturert arbeidsform og høy gjennomføringsevne, som trives med å drive frem og sluttføre strategier. Du er en utpreget relasjonsbygger som evner å overbevise og få mennesker med deg gjennom tydelig og engasjerende kommunikasjon, både internt og eksternt.

Du har høy integritet og er utpreget kunde- og forbrukerorientert. For å lykkes i rollen kreves det god forretnings- og markedsforståelse, sterke analytiske ferdigheter og evne til å identifisere strategiske og kommersielle muligheter. Du trives godt med å analysere salgstall og innsikt fra kilder som Nielsen og Dunnhumby, og er god på å lage business caser, presentasjoner og innsalgscaser til handelen. Videre har du god kjennskap til merkevarebygging og operativ markedsføring. Du er vant med byråsamarbeid og mediekjøp, både i tradisjonelle og digitale kanaler, og har erfaring med med å rapportere effekt og lønnsomhet på kampanjer/aktiviteter som gjennomføres.

For å lykkes i stillingen tror vi du må ha:

  • 5 års erfaring innen markedsføring, salg og produkt/merkevareledelse
  • Erfaring med detaljhandel og kjennskap til verktøy som Nielsen og Dunnhumby, samt registrering av produkter EPD basen
  • Høyere utdanning innen markedsføring, business, salg, økonomi eller tilsvarende
  • Praktisk erfaring med markedsføring og byråkontakt/samarbeid
  • God kunnskap i Microsoft Office-pakken, digitale ferdigheter og systemforståelse
  • Erfaring med prosjektledelse og kan vise til gode resultater
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, kan skrive og snakke godt på engelsk og norsk

Er dette deg? Vis din interesse for stillingen ved å sende oss din CV og søknad snarest.

Vil du vite mer? Vi har valgt The Assessment Company som partner i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål om selskapet eller ønsker en uforpliktende prat om rollen, ta kontakt med en av våre rådgivere: Robert Nystad (952 60 051) eller Randi Ditlev-Simonsen (952 22 907).

Kontakter

  • Kontaktperson: Randi Ditlev-Simonsen
  • Stillingstittel: Client Partner
  • Telefon: +47 952 22 907
  • Kontaktperson: Robert Nystad
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 952 60 051

Sted

Adresse: Sandakerveien 62