Jernbanedirektoratet søker Assisterende Jernbanedirektør

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelAssisterende Jernbanedirektør
ArbeidsgiverJernbanedirektoratet
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeØkonomi og regnskap, Transport og logistikk
StillingsfunksjonLedelse, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Økonomi og regnskap/Samfunnsøkonomi
Søknadsfrist19.05.2022

Vil du bidra til en effektiv, sikker og miljøvennlig jernbane?

Som assisterende jernbanedirektør får du muligheten til å utvikle en nyopprettet enhet med ansvar for Jernbanedirektoratets virksomhets- og økonomistyring, samt strategiutvikling. Du vil lede virksomhetsstyringsstaben, som består av tre seksjoner, i tillegg til å være stedfortreder for jernbanedirektøren.

Sentrale oppgaver:

  • Koordinere, kvalitetssikre og ivareta direktoratets grenseflater og styringsdialog mot Samferdselsdepartementet.
  • Koordinere og kvalitetssikre Jernbanedirektoratets innspill til statsbudsjettet.
  • Sikre god intern virksomhetsstyring og økonomistyring.
  • Utvikle og forvalte direktoratets system for intern styring og kontroll.
  • Utvikle og forvalte direktoratets prosjektmetodikk.
  • Ivareta ansvaret for Konnekt og Norsk fagskole for lokomotivførere.
  • Drive etatsstyring av Jernbanemuseet.

Kvalifikasjonskrav:

  • Solid ledererfaring og evne til å skape resultater gjennom andre
  • God prosessforståelse med evne til å etablere gode samhandlings-, beslutnings- og kvalitetssikringsprosesser.
  • God forvaltningskompetanse og forståelse for direktoratsrollen og politiske prosesser.
  • Høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå.
  • Erfaring fra ledelse i komplekse organisasjoner.
  • Solid kunnskap om statlige budsjett- og økonomiprosesser
  • Bred erfaring fra arbeid med virksomhetsstyring i staten.
  • God kjennskap til jernbanesektoren.
  • Solid kompetanse om arbeid i skjæringsfeltet mellom administrasjon og politikk, herunder erfaring fra departement.

Personlige egenskaper:

  • Høy grad av integritet og etisk bevissthet.
  • Gode kommunikasjons- og samhandlingsegenskaper, med evne til å skape entusiasme for virksomhetens mål og prioriteringer.
  • Gode analytiske egenskaper.
  • God planleggings- og gjennomføringsevne.
  • Evne til å lede en organisasjon i utvikling og kontinuerlig forbedring.
  • Strategisk og strukturert med evne til å finne konkrete løsninger.
  • Evne til å lytte, inspirere og motivere.
  • Interesse for og evne til å utvikle eget lederskap.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

- Et godt arbeidsmiljø i en virksomhet i utvikling

- Pensjonsordning med 2 prosent innskudd til Statens pensjonskasse

- Lønn etter avtale

Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlig søkerliste. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.

Staten er opptatt av mangfold og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb i staten uansett for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn. Søkere må opplyse om de behersker begge målformer.

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med vår rekrutteringspartner i Assessit Tron Skarpenes mobil 932 51 103 eller Per Gauslaa 977 75 649

Arbeidssted

Oslo

Adresse: Biskop Gunnerus' gate 14 A 0185 OSLO

Kontakter

  • Kontaktperson: Tron Skarpenes
  • Stillingstittel: Partner
  • Telefon: +47 932 51 103
  • Kontaktperson: Per Gauslaa
  • Stillingstittel: Partner
  • Telefon: +47 977 75 649

Sted

Adresse: Biskop Gunnerus gate 14A

Lignende stillinger|