Er du vår nye leder for kontrakt og innkjøp?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelLeder for kontrakt og innkjøp
ArbeidsgiverVeidekke Entreprenør AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeKraft og energi, Bygg og anlegg, Olje og gass
StillingsfunksjonJurist, Forhandling, Innkjøp/forhandling
Søknadsfrist26.02.2023

Veidekke vil være ledende gjennom prosjektene sine og bidra til utvikling i bransjen

I takt med samfunnsutviklingen ruster Veidekke seg for fremtiden. Behovet for fremtidsrettet kompetanse øker, og kvalitet, bærekraft og digitalisering står sentralt i Veidekkes visjon for videre satsing og utvikling.

Veidekkes anleggsvirksomhet gjennomfører flere av de største anleggsprosjektene i Norge innenfor vei, bane, fjellanlegg, kraftverk og industri. Kjernevirksomheten utøves av rundt 750 medarbeidere med en årlig omsetning på ca. 3,5 mrd. kroner. Som en av Skandinavias største entreprenører har Veidekke høye ambisjoner.

Leder for kontrakt og innkjøp i Veidekke Anlegg

Rollen innebærer fagansvar for kontrakt og innkjøp, og du vil få mulighet til å arbeide med alt fra materialinnkjøp til store anskaffelser av underentrepriser og samarbeidsavtaler med andre aktører.

Som leder for kontrakt og innkjøp vil du ha ansvar for menneskene innen fagområdet, og det vil være avgjørende at du evner å utnytte synergiene mellom fagene på tvers av våre prosjekter og organisasjonen som helhet.

Vi søker deg som ønsker å lede, sette retning og utvikle både medarbeidere og fag. Du har god forretningsforståelse, og du evner å identifisere kommersielle muligheter og utfordre det etablerte. Kompetanse og erfaring innen kontrakts- og anskaffelsesprosesser vil bli spesielt vektlagt, og vi ser etter en kandidat med bred ledelseserfaring.

Leder for kontrakt og innkjøp rapporterer til leder for prosjektstøtte i Veidekke Infrastruktur med arbeidssted ved Veidekkes hovedkontor i Oslo.

Viktige ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • Lede kontrakts- og innkjøpsavdelingen i Veidekke Anlegg
  • Ansvar for strategisk utvikling av vårt samarbeid og partnerskap med andre entreprenører, underentreprenører og leverandører
  • Ansvar for å kontinuerlig utvikle fagene i organisasjonen
  • Oppfølging og videreutvikling av prosesser, systemer og rutiner for kontrakt og innkjøp

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning, gjerne juridisk eller merkantil
  • Relevant arbeidserfaring og fortrinnsvis erfaring fra prosjektorientert virksomhet
  • Erfaring og kompetanse innen kontraktsfaget, forhandling, og leverandøroppfølging
  • Ledererfaring, fortrinnsvis av fagressurser

Hos Veidekke settes menneskene først og lidenskapen knyttes til kundenes prosjekter

Veidekke er opptatt av å ivareta og utvikle sine ansatte, og som leder for kontrakt og innkjøp vil du få muligheten til å se ditt fotavtrykk i en ledende organisasjon med store ambisjoner for fremtiden. Du vil bli en del av et fagkompetent miljø som er opptatt av å lykkes og prestere sammen. Veidekke skal ta en aktiv rolle i samfunnets overgang til klimanøytralitet, og stillingen utgjør en spennende mulighet til å være med og gjøre en samfunnsnyttig forskjell på denne reisen.

Har du spørsmål om stillingen?

Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i Assessit for en uforpliktende samtale: Haaken Ulvin, tlf. 415 93 764 eller Hermine Skarpenes, tlf. 962 04 556. Vis interesse for stillingen ved å laste opp din CV og søknad snarest, senest innen 26.02.2023. Alle henvendelser til Assessit følges opp fortløpende og behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Kontakter

  • Kontaktperson: Haaken Ulvin
  • Stillingstittel: Senior Associate
  • Telefon: +47 415 93 764
  • Kontaktperson: Hermine Skarpenes
  • Stillingstittel: Junior Associate
  • Telefon: +47 962 04 556

Sted

Adresse: Skabos vei 4