Direktør Teknologi og Data

Publisert: Publisert:

Bli kjent med The Assessment Company AS

I takt med endringer i brukeratferd og utvikling i våre markeder, rigger vi oss for å ta en tydelig posisjon innen media og kommunikasjon også i fremtiden. Som ledd i dette skal vi nå ansette Direktør Teknologi og Data.

Hamar Media er Innlandets ledende mediehus. Vår rolle som formidler strekker seg langt tilbake i tid, og i alle disse årene har våre selskaper vært en sentral del av livet til Innlandets befolkning. Vi ønsker å spille en sentral rolle, også i fremtiden. Vår ambisjon er å fortsatt være en relevant og etterspurt aktør i et marked sterkt drevet av teknologisk utvikling og økt konkurranse.
Som et moderne mediekonsern hvor data og innsikt blir stadig viktigere for alt vi foretar oss skal vi investere i kompetanse og ledelse. Dette må til for å møte våre leseres forventninger og endrede vaner, nye behov hos våre kunder og innovasjonstakten gjennom digital transformasjon. 

Vi søker nå ny direktør som får ansvar for å utvikle vår digitale produktportefølje. Som direktør for teknologi og data vil du være ansvarlig for å utvikle eksisterende og nye produkter, med et spesielt fokus på våre publikasjoner. Du vil lede et team av utviklere og jobbe tett med redaksjonene og på tvers av øvrige forretningsområder. Vi ser etter deg som er fremoverlent og har sterk gjennomføringsevne. Du er ambisiøs på selskapets vegne, ser viktigheten av brukerorientert forretningsutvikling og potensialet i hvordan konsernets tjenester og produkter kan utvikles. Du vil derfor også sitte med ansvaret for data, analyse og innsikt som viktige drivere i innovasjonsprosessene og som et område konsernet har pekt på som strategisk viktig å satse på og utvikle videre.

Du har tidligere ledet og gjennomført strategiske og kommersielt orienterte produktutviklingsprosesser og kan dokumentere gode resultater. Strategisk erfaring fra arbeid på konsernnivå vil være en fordel, og det er viktig at du har god forståelse for samspillet i et konsern med et viktig samfunnsoppdrag og en mangesidig eierstruktur. Du har solid forretningsforståelse og markedsorientering, og erfaring med å bygge og vedlikeholde digitale tilbud basert på innsikt fra kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Du trenger ikke å komme fra mediebransjen, men det er en fordel om du har erfaring fra selskap som gir deg et grunnlag for å forstå vår verdikjede og hvordan verdier skapes i vår bransje.

Vi søker deg som naturlig blir invitert til å holde presentasjoner innen teknologiområdet i Innlandet. Du er god til å kommunisere, og skaper relasjoner med ulike typer mennesker, både internt og eksternt. Du er svært opptatt av at innovasjon og utvikling skjer i et utenfra og inn perspektiv og at denne evnen står sentralt i vår kultur. Du er nytenkende og utviklingsorientert, og evner på en inkluderende måte å skape energi og begeistring for å gjennomføre endringsprosesser. Du tør å sette krevende mål, og samtidig er du god til å forankre retning og mål, delegere ansvar og oppgaver og skape eierskap i organisasjonen.

Vi tilbyr en unik mulighet til å være med å bygge og videreutvikle et konsern med vekstambisjon og som skal lykkes med dette gjennom å gi økt kundeverdi og bidra til regional utvikling. Du har store påvirkningsmuligheter på et område i utvikling, som også står høyt på den strategiske dagsorden i konsernet.
 Høres dette ut som noe du ønsker å vite mer om? Ta kontakt med vår rådgiver i The Assessment Company, Bård Nordby, på telefon 922 87 160, for en uforpliktende samtale. Vis din interesse innen 05.11.2020. Vi ser frem til å høre fra deg!

Om arbeidsgiveren

Konsernet Hamar Media er en ledende virksomhet innen informasjon og kommunikasjon i Innlandet. Selskapet har 101 eiere/aksjonærer, hvorav ca. 80 % av aksjene eies regionalt og øvrige aksjer eies av Amedia. Konsernet har 10 datterselskap og 4 avdelinger, 180 ansatte og en årlig omsetning på om lag 220 mill. kroner, og har som mål å skape fortsatt gode resultater i fremtiden.
Konsernet er organisert i to divisjoner:
- Kommunikasjonskanaler (avis, nettavis, magasin og distribusjon)
- Kommunikasjonsløsninger (merkevarestrategi, tekst, idé, design, webpubliseringsløsninger og trykk)
Konsernets kompetanseområder er digital utvikling, innholdsproduksjon, trykk, profilering og annonsering, og omfatter merkevarene: Hamar Arbeiderblad, Lokalavisa Sør-Østerdal, Stangeavisa, Totens Blad, Gjøviks Blad, Innlandet Distribusjon Hamar AS og Mjøsa Invest 1.
Hamar Media er viktig for befolkningen i Innlandet. Konsernets papir- og nettaviser dekker områdene fra Trysil til Lillestrøm over Toten og Gjøvik. Tilgang til lokale nyheter, hendelser, kultur og idrett er med på å holde hjulene i lokalsamfunn og byer i gang. Det skaper identitet, samhold og bevissthet. Konsernets lokalaviser med respektive nettaviser sørger for å spre innholdet som egne journalister og redaksjoner står bak.
Hamar Media er også viktig for næringslivet. Mulighet for å nå ut til kunder og forbrukere gjennom kommunikasjon, annonsering og distribusjon er en viktig del av deres eksistensgrunnlag.
Les mer om Hamar Media på www.hamarmedia.no.

NettverkFacebook LinkedIn

SektorPrivat

LederkategoriDirektør

StedGrønnegata 64, 2317 Hamar

Bransje Internettbaserte tjenester,Medie- og innholdsproduksjon,Organisasjoner

StillingsfunksjonLedelse,Forretningsutvikling og strategi,Prosjektledelse

Nøkkelord

Digitalisering, Teknologi, Data analyse, Utvikling, Produktutvikling, Media, Strategi, Analyse, Media analyser