Ønsker du å jobbe med strategisk- og proaktivt salg til offentlig sektor?

Publisert: Publisert:
StillingstittelAM Public Accounts
ArbeidsgiverRicoh Norge AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeIT, IT - programvare, IT - maskinvare
StillingsfunksjonSalgsledelse, Salg, Salg/Løsningssalg

Ricoh Norge søker etter deg som har lyst til å selge og være rådgiver til det offentlige markedet i Stor-Oslo.

Du vil overta en portefølje, og vi ser derfor etter deg som vil videreutvikle kontakten med kundene som Account Manager til offentlige kontoer og indirekte bearbeide nye muligheter. Leveranser til våre store kunder strekker seg fra print/MFP via møteromsløsninger, IT tjenester, SW løsninger samt en rekke nye produktområder som f.eks Zebra, Lockers (låsbare skap) og nye skybaserte løsninger. Vi leverer mer og mer av vår portefølje som en tjeneste, og kort fortalt hjelper vi våre kunder til å jobbe smartere med vår teknologi, kompetanse og tjenester.

Vi søker etter deg med vinnerinstinkt, gjerne bakgrunn fra salg av møterom og/eller IT, og som ønsker å være en del av et team med lang erfaring og mye kunnskap. Du blir en viktig bidragsyter i arbeidet med å styrke vår posisjon. Stillingen inngår i et MA team på 8 medarbeidere, som er plassert ved vårt hovedkontor i Oslo. Mangler du erfaring. men har lyst til å lykkes og lære kan du også være aktuell for stillingen.

Stillingen rapporterer til Salgsdirektør Major Accounts

Account Manager Public Accounts

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktig lønnsbetingelser med fastlønn og bonus
  • God pensjons- og gruppelivsforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Karrieremuligheter i et globalt IT-selskap
  • Et arbeidsmiljø med hyggelige, engasjerte og kompetente kollegaer
  • Mulighet for utvikling innen opplæringsprogrammer og e-learning
  • En moderne arbeidsplass på Valle Wood på Helsfyr, med lunsj restaurant
  • Hybrid kontorløsning inkl. hjemmekontor

Ansvar og oppgaver:

  • Strategisk og proaktivt salgsarbeid til offentlige kunder
  • Lære seg kunsten å bearbeide offentlige virksomheter
  • Være rådgiver for kundene - på tvers av alle Ricohs tjeneste- og produktområder
  • Utvikle kundeporteføljen med nye tjenesteområder for å skape merverdi både for kunden og for Ricoh
  • Planlegge og skaffe oversikt over prosesser, kontaktpunkter og avtaler hos de respektive kundene og aktivt bruke vårt CRM-system
  • Høyt aktivitetsnivå på møtebooking og gjennomføring av kvalitetsmøter, enten alene eller sammen med dyktige støtteressurser
  • Oppnå omsetningsmål som stillingen innebærer

Dine erfaringer og egenskaper:

  • Du må ha en god forretningsforståelse og en rådgivende stil, men også være sulten på å selge
  • Du må forstå eller lære deg hvordan offentlige anskaffelser foregår, og være delaktig i prosessen mot en forespørsel og kontrakt
  • Være en god relasjonsbygger både internt og eksternt
  • Ha Interesse for teknologi og trender innen IT og samhandling
  • Erfaring fra strategisk og operativt salgsarbeid. Lyst til å lykkes og lære kan være nok
  • Erfaring med bruk av MS Office og forståelse for betydningen av god bruk av CRM-systemer
  • God forståelse av IT-infrastrukturer og programvare
  • Er strukturert og har god arbeidskapasitet
  • Høyere utdanning innen IT, økonomi eller marked er ønskelig, men relevant arbeidserfaring kan erstatte dette kravet
  • Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk og god evne til å formulere deg skriftlig

Hvem passer hos oss?

Vi ønsker oss en nysgjerrig, energisk og motiverende kollega med gode holdninger. Kommer du rett fra skolebenken og ønsker å lære salg fra bunnen av, er lyst og vilje de viktigste egenskapene. Har du i tillegg evner til å bygge gode relasjoner og lagfølelse på tvers av organisasjonen er vi langt på vei. Siden dine kollegaer står på for at alle skal lykkes, forventer vi det samme av deg. Det betyr at du har stor arbeidslyst og gjennomføringsevne.

Søknadsfrist er snarest og søknader behandles fortløpende

  • Seniorrådgiver Lisbeth H. Holen, lhh@skc.no, 400 11 017
  • Seniorrådgiver Anders Beichmann, anb@skc.no, 958 14 525

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, også ovenfor oppdragsgiver om ønskelig.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft.

Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Anders Beichmann
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 958 14 525
  • Kontaktperson: Lisbeth Holen
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 400 11 017

Sted

Adresse: Innspurten 13A

Lignende stillinger|