Ønsker du å skape verdi gjennom optimal planlegging? Scandza søker Demand Planner.

Publisert: Publisert:
StillingstittelDemand Planner
ArbeidsgiverScandza AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeIndustri og produksjon, Butikk og varehandel, Matvareproduksjon og -industri
StillingsfunksjonForretningsutvikling og strategi, Økonomi og regnskap/Økonomistyring og budsjettering, Logistikk og lager/SCM og logistikk
Søknadsfrist17.10.2021

Ønsker du å skape verdi gjennom optimal og effektiv planlegging i en kultur hvor en spiller på lag?Som Demand Planner får du ansvar for prognostisering, avrop og oppfølgingav varestrømmer for sørge for at Scandza oppnår forutsigbar og pålitelig leveringsevne.

Du vil få et operativt ansvar for å utvikle og forbedre Supply Chain funksjonen og ha direkte påvirkning på vår utvikling. Du vil være et viktig bindeledd mellom salg og produksjon. Tilrettelegging av og jenvlig dialog med blant annet vårt salgsapparat, kunder, fabrikker og produksjonsanlegg er en sentral oppgave for rollen. Med historiske data og analyseverktøy vil du ha ansvaret for å legge planer som balanserer forventet etterspørsel og produksjonskapasitet.

I hverdagen vil du jobbe med:

  • Utarbeidelse av prognoser for det norske markedet
  • Analysere salg, trender, servicegrad, kampanjer og lanseringer
  • Utvikling og vedlikehold av planleggingssystemet
  • Sikre korrekt og oppdatert datagrunnlag
  • Forberede og lede tverrfaglige møter med KAM, Kategori og produksjon
  • Utarbeide presentasjoner og informasjonsgrunnlag til nøkkelfunksjoner innen både supply chain og kommersielt (salg / marketing)
  • Utforske status quo og være en aktiv pådriver til videreutvikling av Demand Planning funksjonen.

Trives du i et høyt tempo og evner å håndtere flere oppgaver samtidig?

Vi søker deg som er fremoverlent og har god gjennomføringskraft som er strukturert og systematisk i sitt arbeid. Du har god forståelse for helheten. Du bruker gjerne tall, fakta og analyse som dine viktigste beslutningsverktøy og evner å trekke ut det viktige fra store mengder informasjon. Du samarbeider godt på tvers av avdelinger og etablerer gode relasjoner. Vi ser etter deg som er fleksibel, evner å prioritere og skaper nye tilnærminger.

Vi tror at den som lykkes best i rollen har:

  • Relevant utdannelse (mininum Bachelorgrad) innen SCM/logistikk/økonomi
  • Erfaring fra planlegging og supplychain-prosesser er en fordel, men ikke et krav
  • Kunnskap om IT-verktøy som ERP og bruk av økonomi- og planleggingssystemer
  • Gode analytiske evner og tallforståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk

Noe reisevirksomhet til produksjonsanlegg må regnes med.

Er dette deg? Du kan vise interesse for stillingen ved å sende oss din CV og søknad innen søknadsfristen 17. oktober. Vil du vite mer? Vår rådgiver i The Assessment Company Norge, Rakel Olava Mørch (48 17 01 34) og Stian Andrå (99 15 48 10) vil gjerne fortelle mer om oss som selskap og kandidatprofilen vi ser etter.

Kontakter

  • Kontaktperson: Rakel Olava Mørch
  • Stillingstittel: Business Consultant
  • Telefon: +47 481 70 134
  • Kontaktperson: Stian Andrå
  • Stillingstittel: Management Consultant
  • Telefon: +47 991 54 810

Sted

Adresse: Henrik Ibsens gate 60C