Til velfungerende virksomhet trenger vi ny leder

Publisert: Publisert:
StillingstittelVirksomhetsleder for tekniske tjenester
ArbeidsgiverLyngdal kommune
TypeFast
LokasjonLyngdal
BransjeBygg og anlegg, Drift og vedlikeholdstjenester, Arkitektur, areal og interiør
StillingsfunksjonIngeniør/Bygge- og anleggsteknikk, Teknisk personell, Ingeniør
Søknadsfrist12.10.2022

Virksomhetsleder for tekniske tjenester

Som virksomhetsleder for tekniske tjenester vil du få ansvar for en veldreven virksomhet med tre avdelinger; bygg og eiendom, renhold og uteseksjonen, samt staben i virksomheten. Virksomheten har 53 årsverk totalt. Stillingen rapporterer til kommunens ledergruppe ved kommunedirektøren.

Oppgaver i virksomheten for tekniske tjenester

  • Drift, vedlikehold og forvaltning av kommunaltekniske anlegg, kommunale bygg, veier, grøntarealer, lekearealer, uteområder og gatebelysning
  • Vann, avløp og renovasjon
  • Renhold av kommunale bygg
  • Vaktmestertjenester
  • Brannvern, interkommunalt brannvesen - også feiing og akutt forurensning
  • Brøyting, organisering/kontakt med underleverandører
  • Samferdsel (f.eks. vei til hytteområder, tilkomstveier, dispensasjonssøknader)
  • Løpende havnedrift og skjærgårdstjenesten
  • Systemansvar for fagprogrammer innenfor teknisk sektor

Stillingens arbeids- og ansvarsområder

  • Helhetlig ansvar for personal, fag og økonomi
  • Ivareta og omsette vedtatte strategier til daglig drift
  • Saksutredninger til politisk utvalg
  • Kontakt med publikum og næringsliv
  • Forvalte prosjekter og investeringer iht. vedtatte rammer
  • Yte service mot kommunens innbyggere Endringer av innhold i stillingens ansvars- og arbeidsområde kan forekomme.

Krav til kvalifikasjoner

  • Utdanning innen tekniske fag, bygg, arealplanlegging, ingeniør på bachelor eller høyere
  • Søkere med teknisk fagskole i kombinasjon med relevant erfaring vil bli vurdert
  • Søkere må ha ledererfaring

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med økonomistyring
  • Erfaring med personaloppfølging
  • Lederutdanning
  • Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgt
  • Forstå sammenhengen mellom politisk ledelse og administrasjonen

Personlige egenskaper

  • Trygg på seg selv i rollen
  • Serviceorientert
  • Initiativrik
  • God på kommunikasjon
  • God sparringspartner med andre i og utenfor virksomheten

Vi tilbyr

  • Arbeid i en godt fungerende virksomhet med positivt og stabilt arbeidsmiljø
  • Stor påvirkning på løsning av tekniske utfordringer i kommunen
  • Varierte arbeidsdager - ingen dager er like
  • God pensjonsordning gjennom KLP

For mer informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i Skagerak Consulting, Anne Hilde Hals tlf. 982 13 005 eller Kjetil Olsen, tlf. 907 60 023. Henvendelser til oss behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det bli utarbeidet søkerliste. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du krysse av og begrunne dette i det elektroniske søknadsskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du bli kontaktet og få mulighet til å trekke deg fra prosessen.

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no

Kontakter

  • Kontaktperson: Anne Hilde Hals
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 982 13 005
  • Kontaktperson: Kjetil Olsen
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 907 60 023

Sted

Adresse: Prost Birkelands gate 4