Ønsker du en betydningsfull lederrolle i en kommune i vekst?

Publisert: Publisert:
StillingstittelEnhetsleder kommunalteknikk
ArbeidsgiverÅs Kommune
TypeFast
LokasjonÅs
BransjeOffentlig administrasjon, Drift og vedlikeholdstjenester, Miljøtjenester
StillingsfunksjonLedelse, Ingeniør, Ingeniør/VVS- og klimateknikk
Søknadsfrist07.11.2021

Ås kommune er i sterk vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.

Nå søker vi søker deg som har engasjement, vilje og skaperglede til å fylle rollen som leder for vår enhet Kommunalteknikk. Du er en glad person som liker å motivere og lede andre slik at man sammen oppnår gode resultater. Ås kommune er i endring, så du må trigges av utfordringer og kunne kombinere strategisk overblikk med et operativt fokus. Enhet Eiendom og enhet Kommunalteknikk inngår i virksomhetsområdet Teknikk, og enhetslederne har sammen med virksomhetsleder ansvar for strategisk og helhetlig ledelse.

Enhet kommunalteknikk har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens kommunaltekniske anlegg. Dette omfatter vann, avløp, vei, utendørs idrettsanlegg, parker og friområder. Enheten har også ansvar for dialog med IKS'ene innen avløpsrensing, renovasjon og brann. Enheten består av 26 ansatte, en stab med saksbehandlere og en driftsavdeling (egen leder) med et ressursteam og to utearbeidende fagarbeiderteam.

Arbeidsoppgaver:

Dine viktigste oppgaver blir å lede enheten i det daglige arbeidet. Du vil ha ansvar for kvalitetssikring og kontinuerlig utvikling av enheten. En viktig del av rollen er å ivareta myndighetskrav og eventuelle pålegg innenfor enhetens ansvarsområder. Utover dette er det viktig å legge til rette for godt samarbeid med de andre enhetene i kommunen, på den måten kan vi levere de beste tjenestene til våre innbyggere. Som enhetsleder vil du også jobbe med forberedelse og gjennomføring av politiske vedtak, og du vil på den måten bidra til at kommunen lykkes på området. Du vil også delta i den strategiske planleggingen på området.

Kvalifikasjoner:

• Relevant høyere utdannelse

• Erfaring innen et eller flere av fagområdene

• Relevant ledererfaring

• God kunnskap om IKT som verktøy for styring og kommunikasjon

• Økonomisk forståelse

Vi ser for oss at du:

• er en trygg og tydelig leder

• evner å motivere og engasjere medarbeidere og kollegaer

• har gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper

• er strukturert, analytisk og systematisk

• har kjennskap til offentlig forvaltning

• har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

• evner å styre etter mål og politiske vedtak

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Hos oss får du:

• Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar

• Faglig utvikling

• Lønn etter avtale

• Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring

Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i vårt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Kontakter

  • Kontaktperson: Florije Bergene
  • Stillingstittel: Rådgiver, Search & Selection Personalhuset
  • Telefon: +47 902 52 473

Sted

Adresse: Skoleveien 1

Lignende stillinger|