Leder for prosjektavdelingen 

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelLeder av prosjektavdelingen
ArbeidsgiverHamar kommune
TypeFast
LokasjonHamar
BransjeOffentlig administrasjon, Bygg og anlegg, Eiendom
StillingsfunksjonProsjektledelse, Ledelse, Koordinering
Søknadsfrist03.06.2022

Hamar kommunes visjon er å være "Innlandets urbane hjerte". Kommunens stilling som leder for prosjektavdelingen er ledig, og vi søker DEG som vil bidra til en bærekraftig utvikling av Hamar-samfunnet og realisering av visjonen.

Prosjektavdelingen har en nøkkelrolle i kommunens innsats for å oppnå sine mål, og har ansvaret for et stort og mangfoldig omfang av prosjekter. Avdelingen du skal lede består nå av fire kompetente prosjektledere, samt at det etter behov leies inn et antall eksterne prosjekt- og byggeledere via rammeavtaler.

Arbeidsoppgaver

Hamar er innlandets største by og et vitalt sentrum for Hamarregionens 90.000 innbyggere. Med sentral beliggenhet en time fra Oslo, mangfoldig kultur- og idrettsliv og gode oppvekstsvilkår, er Hamar en attraktiv by i vekst. Hamar kommunes overordnede fem hovedmål er:

1. I 2030 er Hamar den viktigste byen i og for Innlandet

2. I 2030 er Hamar en kunnskapsby med landsledende utdanningstilbud, rikt næringsliv og stor innovasjonskraft

3. I 2030 er Hamar en bærekraftig kommune, hvor det er lett å leve miljøvennlig

4. I 2030 er Hamar en av landets beste kommuner for barn og ungdom

5. I 2030 er Hamar en trygg og inkluderende kommune med rom for alle

Som leder av prosjektavdelingen er du sentral for å realisere målene.

Aktivitet i Hamar Kommune er stadig økende og din avdeling har for tiden prosjekter innen følgende områder:

  • Bygg
  • Eiendomsutvikling
  • Vann og avløp
  • Utredningsprosjekter og mulighetsstudier

Som leder for avdelingen har du følgende ansvar:

  • Koordinering og overordnet ansvar for avdelings prosjektportefølje
  • Utarbeidelse og oppfølging av saker til politisk behandling
  • Overordnet ansvar for kvalitet, fremdrift, HMS og dokumentasjon
  • Koordinering og oppfølging av egne og innleide prosjektledere
  • Personal, økonomi og fagansvar for avdelingen

Kvalifikasjoner

  • Ledererfaring og gode referanser
  • Høyere utdanning innenfor relevant fagområde. Lang relevant erfaring kan kompensere for krav om høyere utdanning
  • Solid kompetanse innenfor prosjektledelse og gjerne erfaring som leder for prosjektledere
  • Erfaring fra politisk styrt organisasjon
  • God tverrfaglig forståelse og økonomisk kompetanse
  • Erfaring med Lov om offentlig anskaffelse
  • Ferdigheter innen bruk av ny teknologi og digitale arbeidsverktøy
  • Meget god i norsk språk muntlig og skriftlig, samt behersker engelsk muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

  • Strukturert og ryddig
  • Gode lederegenskaper
  • Gode samarbeids- og relasjonsbyggende evner
  • Nytenkende og utviklingsorientert
  • Engasjert, selvstendig og løsningsorientert
  • Positivt bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Høy personlig integritet, beslutningsevne og modenhet
  • Analytiske tilnærming
  • God gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • En meningsfylt jobb og mulighet til å påvirke utviklingen av samfunnet rundt deg
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og samfunnsengasjerte kolleger
  • Gode muligheter for utvikling innen ledelse og fag
  • Konkurransedyktig lønn og ryddige arbeidsforhold
  • Fleksitidsordning og styring over egen arbeidshverdag
  • Velfungerende arbeidsomgivelser i Hamar rådhus
  • Gode pensjonsvilkår i KLP

Søknad og cv må sendes elektronisk via webcruiter. Dialog vil foregå i samme portal.

Kontakter

  • Kontaktperson: Ole Mattis Furuseth
  • Stillingstittel: Stabsleder, By, miljø og arbeid
  • Telefon: +47 907 50 387

Sted

Adresse: Vangsvegen 51

Lignende stillinger|