Utløpt

Har du erfaring med innkjøp og forhandling innenfor offentlig sektor?


Publisert
UtløptSøknadsfrist 20.10.2020

StillingstittelAnnet
TypeFast
ArbeidsgiverNorske Tog AS
LokasjonOslo
BransjeTransport / Logistikk / Lager
Søk her

Norske tog søker to rådgivere
Norske tog er underlagt forsyningsforskriften og bruker i utstrakt grad konkurranser med forhandling. Kontraktene er ofte av betydelig størrelsesorden, av stor samfunnsmessig betydning og med mange grensesnitt inn i dagens infrastruktur og operatørene som bruker materiellet.
Vi søker deg som motiveres av Norske togs samfunnsansvar og som vil jobbe for bærekraft og en fremtidsrettet jernbane som del av det grønne skiftet. Du vil få mulighet til å jobbe i et kompetent og engasjert fagmiljø som forvalter store samfunnsmessige verdier. Du kommer til en organisasjon som praktiserer tillitsbasert ledelse med mulighet for fleksibilitet og ansvar i rollen din. Du vil få mulighet til å delta i tverrfaglige miljøer og med en klar utviklingsplan med intern coaching og ekstern kursdeltagelse for kompetansebygging. Arbeidsmengden vil i perioder kunne variere ut fra prosjektpådraget i organisasjonen. For rollen din vil det også være aktuelt å inngå som prosjektleder i perioder med mindre arbeidsmengde innenfor det innkjøpsfaglige området. Noe reisevirksomhet må påregnes.
En av de to stillingene vil ha fagansvar for modellering- og evalueringsverktøy, og det er derfor ønskelig med erfaring innenfor disse områdene for den som tiltrer stillingen.
Satsningsområder for avdelingen fremover er standardisering og effektivisering av innkjøpsområdet/prosjektarbeid, innarbeiding og oppfølging av bærekraftssatsningen ovenfor leverandører samt økt fokus på markedsdialog og kommersialitet i prosjektene våre.
Stillingen vil rapportere til juridisk direktør.


Arbeidsoppgaver

  • Bistå med løpende innkjøp, administrative og strategiske
  • Utvikling av maler og rutiner
  • Fagansvar for evalueringsmodeller, stresstesting og modellering (gjelder en av stillingene)
  • Internkursing
  • Kontraktsoppfølging
  • Tvistehåndtering
  • Kommersiell dialog med leverandørmarkedet
  • Samhandling med Jernbanedirektoratet
  • Prosjektledelse


Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse, fortrinnsvis juss, økonomi eller innkjøp på minimum bachelornivå
  • Gode faglige resultater
  • Erfaring med offentlig innkjøp og forhandlinger er ønskelig
  • Erfaring fra prosjektorganisasjon og prosjektledelse er en fordel
  • Erfaring med modellering- og evalueringsverktøy er ønskelig (gjelder kun en av stillingene)
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk og engelsk
  • Du bør ha interesse for og kompetanse til å følge opp og videreutvikle IT-verktøy og mulighetsrommet som ligger i effektivisering ved å ta i bruk og implementere nye verktøy


Personlige egenskaper

  • Selvstendig - du må være fremoverlent og en aktiv bidragsyter til kontinuerlig forbedring
  • Strukturert - du må levere på tid og kvalitet samt på en systematisk måte kunne behandle og strukturere store mengder informasjon
  • Forretningsorientert - du må samarbeide godt og se løsninger som gagner Norske tog i dialog med leverandørene våre. Du skal finne gode kommersielle løsninger som henter ut potensiale for gevinster og forenklet administrasjon både internt og i kontraktene våre
  • Løsningsorientert - du må være en problemløser og ha evnen til å utfordre interne grensesnitt på en proaktiv måte i prosjektsamarbeid
  • Gode kommunikasjonsevner - du må kunne kommunisere godt muntlig og skriftlig på norsk og engelsk

Personlig egnethet vil bli vektlagt.


Vi tilbyr
To spennende stillinger i et selskap som setter bærekraft høyt og som har fokus på det grønne skiftet. Vi har et godt arbeidsmiljø med en uformell og god tone. Vi har en egen sosialkomité som har arrangementer flere ganger i året og vi har firmahytte. Er du glad i å løpe kan vi tilby felles løpegruppe på tirsdager og for dem som liker å strekke seg det lille ekstra tilbyr vi yoga. Telefon og bredbånd er inkludert. 
For mer informasjon om stillingen, kontakt Ida Opaker i Personalhuset Search & Selection på telefon 95 22 41 52 eller mail ida.opaker@personalhuset.no.
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i vårt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.
Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Norske tog legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i tilfelle få varsel om.

Om arbeidsgiveren

Norske tog er et statseid aksjeselskap som ble skilt ut fra NSB (nå VY) i april 2017, som en konsekvens av jernbanereformen. Selskapet har overtatt eierskapet til alt togmateriell tidligere eid av NSB, med noen få unntak. Norske tog sitt hovedoppdrag er å leie ut materiell til operatører som vinner anbud på operasjon av persontogtrafikk i Norge. Selskapet skal være ledende innenfor jernbaneteknisk kompetanse og prosjektforvaltning, og bistår Jernbanedirektoratet med å utrede materiellstrategi med hensyn til samfunnsøkonomiske betraktninger. Norske tog er ansvarlig for anskaffelse av nye tog, foretar større oppgraderinger av den eldre vognparken samt en pådriver for innovative prosesser for best mulig utnytting av materiellet. Vi skal være en direkte bidragsyter til det grønne skiftet og gjøre jernbane til et attraktivt tilbud for den reisende i tett dialog med samarbeidspartnerne våre.

SektorOffentlig

Antall stillinger2

Sted DRAMMENSVEIEN 35, 0271 Oslo

Bransje Offentlig administrasjon, Transport og logistikk, Reise og turisme

Stillingsfunksjon Innkjøp/forhandling,Prosjektledelse,Rådgivning

Nøkkelord

innkjøp, prosjektledelse, offentelig, rådgiver, bærekraft

Søk her
Del jobb på