Vil du jobbe med noen av Norges sterkeste merkevarer innenfor drikkevare?

Publisert: Publisert:
Utløpt
StillingstittelShopper Activation Manager
ArbeidsgiverHansa Borg Bryggerier AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeMarkedsføring og annonsering, Markedsanalyse, Matvareproduksjon og -industri
StillingsfunksjonAnnet, Forretningsutvikling og strategi, Markedsfører
Søknadsfrist29.01.2023

Vi ønsker å være DET FORETRUKNE VALGET innenfor drikkevaresegmentene som utfordrer status quo ved å gjøre det bedre hver dag på en morsom, smidig og bærekraftig måte, og skape gode og hyggelige øyeblikk for våre forbrukere. Hansa Borg Bryggerier og Multibev/Solera er eid av drikkevarekonsernet Royal Unibrew, som er et ledende multidrikkeselskap med sterke lokale merkevareporteføljer i Norden, de baltiske landene, Italia og Frankrike.

Hansa Borg & Multibev har vært de mest innovative aktørene innenfor drikkevaresegmentet de siste årene i Norge. Multibev står bak etablering og oppbygging av flere internasjonale merkevarer , i det norske markedet. Hansa Borg har en merkevareportefølje bestående av merkevarer som Hansa, Grevens og Nøgne Ø, i tillegg til partnerskap med internasjonale merkevarer som Heineken & Smirnoff Ice. Fra 2023 går Multibev og Hansa Borg også inn i nye kategorier innen snacks, kaffe og te for å nå ut til en enda flere forbrukere.

For å fortsette vår satsing er vi avhengig av å ha de riktige menneskene på laget.

Stillingen som Shopper Activation Manager er en sentral stillingene i vårt team for kunde og kategoriutvikling . Vi søker etter deg som ønsker å bidra til å forsterke vår posisjon som en ambisiøs og tydelig leverandør med kunde og samarbeid i sentrum! Du vil i stor grad kunne være med å påvirke din egen arbeidshverdag. Samtidig vil du være en viktig bidragsyter inn i et engasjert og dedikert team som er stolte over jobben vi gjør og som har et sterkt fokus på å jobbe sammen mot våre felles mål. Høres dette spennende ut? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg!

Hva vil vi at du skal gjøre hos oss?

Som Shopper Activation Manager vil du være ansvarlig for planlegging, operasjonalisering og evaluering av vår årlige aktivitets- og kampanjeplan mot dagligvare og KBS delt inn i årlige perioder. Du vil være ansvarlig for å utarbeide kampanjestrategi pr kjede og enkelte merkevarer, inkludert digitale plattformer og koordinere aktivitetsplan i tett samarbeid med KAM og kunde, samt pr kategori i samarbeid med Kategoriansvarlig. Du vil jobbe som bindeleddet mellom salg dagligvare (KAM og Ytre Salg) og Marked, Innovasjon & Innsikt i tett samarbeid med Leder Kunde- & Kategoriutvikling, og kanalisere kanal- og kundeinnsikt inn til merkevaresjefene for å bistå med innsikt for å styrke merkevareplanene.

Du vil være ansvarlig for å utvikle kampanje- og aktivitetsplan til kjedeteamene som understøtter finansielle mål i kommersiell plan og ta utgangspunkt i vår merkevareplan. Du vil bistå KAM-teamet med innspill til kjedeforhandlinger knyttet til kampanjer for året som definert i kommersiell plan og være med i kundemøter når relevant. Du vil sikre operasjonalisering av merkevareplaner gjennom dialog med merkevaresjefene, KAM og relevante kontakter på kundesiden og sørge for at markedsplanen iverksettes gjennom ytre salg med støtte fra vår Kampanje- & Aktivitetsansvarlig.

Du vil jobbe tett sammen med Space Manager når det kommer til forbrukeratferd og space og vil være ansvarlig for å utvikle shopper marketing tiltak for å øke konkurransekraften til kjedene, f eks palleløsninger, displays og eksponeringsenheter. Du vil være ansvarlig for fag- og metode for shopper marketing hos oss.

For å lykkes i rollen ser vi gjerne at du har

  • Relevant høyere utdanning, tilsvarende bachelorgrad eller høyere. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formelle krav
  • Minimum 3 års erfaring innen shopper marketing/markedsføring/kommersielt område
  • Erfaring fra dagligvare eller Kiosk, Bensin- eller Servicehandel er en sterk fordel
  • Fordelaktig med erfaring fra bruk av innsiktdatabaser som DunnHumby, Sylinder, Nielsen
  • Behersker IT verktøy som MS Office, Power BI, analyseverktøy mm
  • God formidlingsevne skriftlig og muntlig både på norsk og engelsk

Hvem tror vi du er?

Du gjør folk rundt deg gode. Du er utholdende og har stor arbeidskapasitet. Du er analytisk, nøyaktig og god på detaljer. Du er strukturert, har et kommersielt tankesett med sterk forretnings- forståelse. Du er god på å identifisere forretningsmuligheter og bryte det ned til konkrete tiltak som følges opp. Du er selvgående, men samtidig en god lagspiller gjennom ditt engasjement. Du er en gjennomfører og trives med å ha mange baller i luften. Proaktiv og selgende, imøtekommende og trives med å jobbe tett med øvrig organisasjon og kunder. Du kommuniserer tydelig og godt med andre. Kreativ, initiativrik og løsningsorientert er ord mange vil bruke for å beskrive deg. Du liker tanken på å spille alle deler av selskapet gode. Du tør å prøve og feile. Du elsker å utvikle deg og oppsøker og tilegner deg kontinuerlig ny og nødvendig kunnskap.

Flinke folk har mange muligheter. Hvorfor skal du velge oss?

Vi er den største satsningen innenfor drikkevaresegmentene i Norge. Med Royal Unibrew i ryggen skal vi utfordre de etablerte aktørene og offensivt ta andeler i markedet. Vi skal bygge og utvikle vår nåværende portefølje av egeneide merkevarer, vi skal utvikle porteføljen av merkevarer gjennom internasjonale partnerskap, vi skal lansere nye produkter og merkevarer og vi skal etablere oss innenfor nye kategorier. Vi er aktøren som skal drive trendene innenfor drikkevaresegmentene de kommende årene og være den foretrukne partneren til kunder som ønsker vekst! Ønsker du muligheten til å få utfordret deg selv og utvikle deg både faglig og personlig i en ambisiøs og engasjert organisasjon hvor du vil ha store påvirkningsmuligheter? Vi ønsker å gjøre en forskjell, og vi håper du vil bidra.

Vi vil gjerne at du søker hos oss

Stillingen rapporterer direkte til Leder for Kunde- & Kategoriutvikling. Vi har kontorer både i Oslo og Bergen. Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet og aktiv deltagelse på enkelte eventer på kveldstid og / eller helg. Vi kan tilby konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, ansattgoder som bedriftshytter, interessante arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø. Vi er opptatt av at du skal få mulighet til å utvikle deg, både faglig og personlig.

Høres dette ut som jobben for deg? Da vil vi gjerne at du sender inn din CV og søknad til oss. Har du noen spørsmål til stillingen ta kontakt med leder for Kunde- og Kategoriutvikling, Mona Stephansen, på telefon 93 22 51 89.

Årsaken til vår suksess er entusiastiske medarbeidere og godt håndverk - vi er stolte av våre sterke merkevarer!

Kontakter

  • Kontaktperson: Mona Stephansen
  • Stillingstittel: Leder for kunde og kategoriutvikling
  • Telefon: +47 932 25 189

Sted

Adresse: KARENSLYST ALLÉ 10

Nettverk