Norges ledende og mest lønnsomme bokhandelsvirksomshet søker ny IT-sjef

Publisert: Publisert:
StillingstittelIT-sjef
ArbeidsgiverNorli AS
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeIT, Butikk og varehandel
StillingsfunksjonIT drift og vedlikehold/Drift/Operations
Søknadsfrist01.10.2022

IT-SJEF

Norli - Norges ledende bokhandelsvirksomhet søker nå etter ny IT-sjef. Selskapet har en solid økonomi og et miljø preget av stor påvirkningskraft, korte beslutningsprosesser og frihet under ansvar.

Som IT-sjef vil du bli en viktig sparringspartner for selskapets ledelse - og du vil få en nøkkelrolle i modernisering og videreutvikling av selskapets teknologiske plattform.

Vi ser etter deg som er handlekraftig og forretningsorientert.

Du har god erfaring fra å lede IT-avdelinger eller større IT-prosjekter. Vi ser gjerne at du har jobbet med digitaliseringsprosesser og har stor interesse for teknologi og fremtidens løsninger.

Du vil lede en avdeling med seks erfarne personer i et godt arbeidsmiljø. Stillingen rapporterer til Direktør for økonomi- og virksomhetsstyring.

Vi ønsker oss en IT-sjef som liker å jobbe både med operative og strategiske oppgaver. Det er en fordel om du har prosjektledererfaring, da selskapet står foran flere viktige IT-prosjekter framover.

Fysisk arbeidssted kan være ved vårt hovedkontor sentralt i Oslo eller ved vår lokasjon i Lier. Det er også fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.

Vi kan love deg en interessant og variert hverdag i et meget godt faglig- og sosialt miljø.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Sikre stabil og effektiv drift av IT i våre butikker, i vårt distribusjonsselskap og på vårt kjedekontor
  • Modernisere og utvikle selskapets applikasjonsportefølje
  • Ansvar for konsernets IT-budsjett
  • Personalansvar og ledelse av vår IT-avdeling
  • Prioritering av IT-ressurser og prosjekter
  • Prosjektledelse

Ønskede kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis IT-teknisk utdannelse
  • Minimum 5 års relevant erfaring fra retail, logistikk eller e-handelsvirksomhet, alternativt konsulentvirksomhet
  • Vi ser gjerne at du har ledererfaring og prosjektledererfaring
  • Gode skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

  • Du er en leder som evner å motivere og utvikle dine medarbeidere
  • Du er strukturert, håndterer mange baller i luften og gjør klare prioriteringer
  • Du er proaktiv, løsningsorientert og trives i et miljø med høyt tempo
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du er selvgående, handlekraftig og teknologi-interessert

Vi tilbyr

  • En sentral stilling med stor påvirkningsmulighet i et solid og lønnsomt konsern. Du blir en del av en dynamisk organisasjon med et faglig sterkt retail-miljø
  • Gode betingelser inkludert bilordning og deltagelse i selskapets bonusordning for ledere
  • Fleksibel arbeidstid og ordning for hjemmekontor
  • Solide og langsiktige eiere
  • Verdiene engasjert, kompetent og ansvarlig

Søknader blir behandlet fortløpende.

Nysgjerrig og lyst til å høre litt mer? Ta gjerne kontakt med seniorrådgiver i Skagerak Consulting Sissel Gladsø på 40203866 eller Rolf Wilhelmsen på 93012312.

For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

Kontakter

  • Kontaktperson: Sissel Gladsø
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 402 03 866
  • Kontaktperson: Rolf Wilhelmsen
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: +47 930 12 312

Sted

Adresse: Universitetsgata 20