Ønsker du å få en unik forståelse av det norske kraftmarkedet? 

Publisert: Publisert:
StillingstittelRådgiver prosjekt- og produkteierskap
ArbeidsgiverStatnett SF
TypeFast
LokasjonOslo
BransjeKonsulent og rådgivning, Kraft og energi, Industri og produksjon
StillingsfunksjonProsjektledelse, Produktledelse, Ingeniør
Søknadsfrist11.06.2023

Vi søker etter engasjerte medarbeidere til seksjonen prosjekt- og produkteierskap. Seksjonen er en del av avdelingen utvikling i forretningsområdet Systemdrift, som har ansvaret for Statnetts oppgaver som systemansvarlig i det norske kraftsystemet, herunder operativ drift av kraftsystemet og driftsplanlegging. Forretningsområdet har også ansvaret for automatisering og digitalisering av systemdriften, og dekker derfor viktige roller som behovs- og prosesseiere, produkteiere og produktområdeledere for utviklingen og forvaltning av de ulike system- og balansetjenestene for driften. Som ansatt hos oss får du derfor en unik forståelse av samspillet mellom det fysiske kraftsystemet, kraftmarkedet og de digitale løsningene som skal understøtte det. For å finne gode løsninger har vi tett kontakt med miljøene som planlegger driften, den operative driften på sentralene, ulike utviklingsmiljø i Statnett og andre aktører i kraftsystemet både nasjonal og internasjonalt.

På grunn av det store pågående arbeidet med å skifte ut eller videreutvikle våre driftskontroll- og markedssystemer og tilhørende prosesser trenger seksjonen flere nye medarbeidere med ulik kompetanse og interessefelt. Vi trenger medarbeidere som kan arbeide som domeneekspert og produkteier innenfor driftskontrollsystemer (EMS/Scada og andre operative planleggingsverktøy) og markedssystemer. Det er derfor rom for medarbeidere som ønsker å spesialisere seg innenfor ett område og for de som ønsker å jobbe mer på tvers av fagområder. Uansett vil du bli en del av et voksende godt fagmiljø i avdelingen og Statnett.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver for den enkelte medarbeider vil tilpasses den samlede kompetanse og interesse hos de som blir ansatt. Vi søker deg med interesse for energi/kraftbransjen, og nyutdannede oppfordres derfor til å søke. Vi søker løpende å tilpasse ansvar etter medarbeidernes kompetanse og ønske om utvikling, og legger vekt på teamarbeid og samarbeid på tvers i og utenfor forretningsområdet.

Aktuelle oppgaver for de ulike stillingene er:

  • Ivareta rollen som domene ekspert eller produkteier inn i forbedringen og utviklingen av prosesser og tilhørende produkter (system- og markedsløsninger) for Systemdriften
  • Utvikle samarbeidet med de øvrige nordiske systemansvarlige nettselskap, norske aktører og nettselskap
  • Utvikle samarbeidet med våre interne samarbeidspartnere i Statnett.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innenfor tekniske fag, økonomi eller annen relevant retning
  • Noe erfaring fra prosjektarbeid, gjerne i utvikling av drifts- og markedsverktøy, samt kjennskap til kraftmarkedet er en fordel
  • Interessert i å arbeid i tverrfaglige produktteam som domene ekspert eller produkteier
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres

Vi ser etter deg som:

  • Ser verdien av å bygge relasjoner
  • Ser at kundens behov og forventninger er viktig
  • Er engasjert, beslutningsdyktig og initiativrik
  • Arbeider strukturert, både selvstendig og i team
  • Viser interesse for forretningsprosesser og ønsker å forstå og utvikle dem
  • Ønsker å bidra til å utvikle det faglige og sosiale miljøet i Statnett

Krav til søknaden din:

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Assessit for en uforpliktende prat, Per Gauslaa: +47 977 75 649 eller Ina Tveit Nafstad: +47 911 08 680. Søknadsfrist er 11. juni, men søknader vil behandles fortløpende. Vi ser frem til å høre fra deg!

Kontakter

  • Kontaktperson: Ina Tveit Nafstad
  • Stillingstittel: Manager
  • Telefon: +47 911 08 680
  • Kontaktperson: Per Gauslaa
  • Stillingstittel: Partner
  • Telefon: +47 977 75 649

Sted

Adresse: Nydalen allé 33