NSBs nettside og app er nede - kun mulig å kjøpe billett på automat

Mandag morgen er NSB-appen ustabil og nettsiden nede. Dette vil si at kunder ikke får kjøpt billett eller sett avgangstider digitalt.


<p><b>TEKNISK TRØBBEL</b>: NSB har problemer med app og nettside mandag morgen. Her et tog på Drammen stasjon.</p>

TEKNISK TRØBBEL: NSB har problemer med app og nettside mandag morgen. Her et tog på Drammen stasjon.

– Ja, nettsiden og appen er nede, sier Åge-Christoffer Lundeby, pressesjef NSB.

Det betyr at man kun får kjøpt billetter manuelt, hos konduktør på toget, på automat eller over disk på stasjonen.

Lundeby forteller videre at det er noe datateknisk som gjør at det er tekniske problemer og ustabilitet som gir folk problemer med å brukee tjenestene, men at de fortsatt ikke vet årsaken.

– Vi har folk som jobber med det, men togene går fortsatt.

Det er 2,7 millioner nedlastinger av appen, men det er uklart hvor mange daglige som er berørt av den tekniske feilen.

NSB besluttet nylig å skifte navn til Vy. Endringen skjer først 24. april - da vil app og nettside skifte navn til Vy-appen og vy.no.

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå