Brukerne mer fornøyd med Nav

For første gang siden 2008 begynner brukerne av Nav å bli mer fornøyd med etaten.

MER FORNØYD: Navs egen brukerundersøkelse viser at brukerne er blitt mer fornøyd.
MER FORNØYD: Navs egen brukerundersøkelse viser at brukerne er blitt mer fornøyd.

Siden 2008 har brukerne gitt tilbakemelding på Navs tjenester. I år scorer etaten bedre enn tidligere år i alle kategorier, skriver Dagsavisen.

Avisen har regnet ut at «snittkarakteren», på en skala fra en til seks, er forbedret fra 4,0 i 2009 til 4,2 i 2012.

Nå tror Nav-direktør Joakim Lystad at det har løsnet for etaten etter mye negativ omtale.

– Våre ansatte har stått på de siste seks årene for at Norge skal lykkes med den store arbeids- og velferdsreformen. Det begynner vi nå å se tydeligere og tydeligere resultater av, mener Lystad.

LES OGSÅ: Regjeringen lover lav arbeidsledighet ut neste år

Brukerne blir spurt om å gi karakterer til Nav i fem forskjellige kategorier, nemlig helhetlig service, tilliten til arbeidet, at brukerne blir møtt med respekt, veiledning/medvirkning og at brukerne får nødvendig informasjon.

– Alle de fem kategoriene viser at brukerne er tydelig mer fornøyd enn i fjor, sier Lystad. Han understreker at selv om de har hatt en kraftig forbedring, er han ennå ikke fornøyd med servicen som Nav kan tilby.

– Vi har fortsatt en lang vei å gå før vi yter den servicen som vi synes brukerne våre bør ha, mener Joakim Lystad.

Brukerundersøkelsen er gjennomført blant 7.000 brukere i februar og mars i år av Opinion Perduco.

LES OGSÅ:

Vis kommentarer

Kjære kommentarfeltbruker!

Vi ønsker dine argumenter og meninger velkommen. Vær saklig og vis omtanke, mange leser det du skriver. Gjør debatten til en bedre opplevelse for både andre og deg selv.

Les mer om våre regler her.

På forsiden nå