Knalltall for nytt program på TVNorge

TVNorges premiere på «Alt for Norge» feide all konkurranse av banen torsdag kveld. Programmet er det mest sette på to år på TVNorge.
<b>VANT KONGERIKET:</b> Hele gjengen i «Alt for Norge» samlet på Prekestolen. Fra venstre: Flannery Good, Deborah Breberg, Clinton Admire, Kari Tauring, Joseph Ruud, Signe Harriday, Doug Miner, Maia Surace, grant Aaseng, Matthew Lovik og programleder Henriette Bruusgaard.
VANT KONGERIKET: Hele gjengen i «Alt for Norge» samlet på Prekestolen. Fra venstre: Flannery Good, Deborah Breberg, Clinton Admire, Kari Tauring, Joseph Ruud, Signe Harriday, Doug Miner, Maia Surace, grant Aaseng, Matthew Lovik og programleder Henriette Bruusgaard.

TVNorge-sjef Harald Strømme har hatt en svært hyggelig dag på jobben fredag etter at seertallene for det nye programmet "Alt for Norge" var klare.

Sendingen samlet i snitt 549.000 seere. Ifølge en pressemelding fra tv-kanalen er dette den fjerde beste premieren i TVNorges 21 år lange historie.

- Jeg er stolt som en hane, særlig fordi dette er ett av svært få lokalt utviklede programmer på norsk TV, sier Strømme i meldingen.

- Vi hadde høye forventninger til "Alt for Norge", men alle våre estimater ble gjort til skamme.

Størst i primetime

Ifølge TVNorges tall valgte 40 prosent av de som brukte tiden foran skjermen i denne timen torsdag kveld å se på programmet. Dette gjelder seere i TVNorges hovedmålgruppe som er fra 12 til 45 år.

- I primetime var vi i går større enn NRK1 og TV2 til sammen i denne målgruppen. Det skjer ikke så ofte, sier Strømme.

Ifølge TVNorge-sjefen har stemningen vært sprudlende på jobben fredag.

- Det er brede smil i alle avdelinger i dag, ikke minst fordi dette kommer på toppen av en allerede sterk vårsesong. TVNorge og FEM er de to eneste kommersielle kanalene som har økt seerandelene hittil i år.

Eget konsept

Konseptet "Alt for Norge" bygger på er utviklet i samarbeid mellom TVNorge og idéskaperne David Berner og Eric Williams i selskapet Oxymorons. Formatet blir nå presentert på TV-messen i Cannes til uken for å selges til det internasjonale markedet.

- TVNorge seiler i kraftig medvind om dagen, og dette var som å få opp spinnakeren på helt riktig tidspunkt, sier en stolt Strømme, som lover flere gode nyheter fra kanalen i tiden som kommer.

På toppen nådde "Alt for Norge" cirka 600.000 seere. Markedsandelen i segmentet 12 + var 30 prosent og i segmentet 12 - 44 på 40 prosent.

Sjekk E24s nye seksjon for media, markedsføring og PR

På forsiden nå