Direkteruten ble til to mellomlandinger: – Vi har betalt for et produkt vi ikke får

Forbrukerrådet mottar mange klager fra kunder som blir booket om på nye fly av SAS. For en venninnegjeng ble direkteruten mellom København og Stavanger en melkerute rundt hele Skandinavia.

Line Grønhaug (til venstre) og venninnen Hanne Sandanger bestilte København-turen nesten fire måneder i forveien.
  • Jonas Vikingstad (Stavanger Aftenblad)

Istedenfor å ta direkteruten mellom den danske hovedstaden og Sola på like over en time, ble reisetiden lengre. Mye lengre.

– Nå må vi mellomlande i både Stockholm og Oslo. Reisetiden blir på hele sju timer og vi kommer hjem sent på kveld søndagen, sier Hanne Sandanger, som også er en del av reisefølget.

Allerede abonnent på Bergens Tidende? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Betalt innhold

    Må overnatte på Kastrup etter kansellering: - Behandlingen fra SAS er under enhver kritikk

  2. Betalt innhold

    Har du billett med SAS’ «fantomfly»? Forbered deg på avlyst tur.

  3. Reagerer på Norwegian-innstramming: – Nei, nei, nei

  4. Betalt innhold

    Stor gjennomgang: Spar tusenlapper på Syden-reisen

  5. Betalt innhold

    Inga Andersen (43) samlet misfornøyde flykunder. Nå vokser klagebunken igjen.

  6. Betalt innhold

    Stor prissjekk av byferie: Samme hotellrom selges flere tusen kroner dyrere