Flyselskapene skapte mest coronatrøbbel for forbrukerne i fjor

Forbrukerrådet mottok 5.132 koronarelaterte spørsmål fra norske forbrukere i fjor, og flesteparten av disse gjaldt problemer med Norwegian og SAS.

Norske flyselskaper skapte mye trøbbel for norske forbrukere i 2020, ifølge Forbrukerrådet.

Håkon Mosvold Larsen / NTB
  • NTB
Publisert:

Hver tiende telefon til Forbrukerrådet i fjor handlet om korona, og de aller fleste gjaldt billetter for reiser og arrangementer, skriver rådet på sine nettsider.

Forbrukerrådet fikk dobbelt så mange henvendelser om flyselskap som året før, og dermed klatrer bransjen nest øverst på listen over hva forbrukere hadde mest problemer med.

– Når det gjelder måten selskapene behandlet kundene sine på, så skjønner jeg ikke at de tør, sier direktør Inger Lise Blyverket i Forbrukerrådet.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Forbrukerrådet
  2. Flyselskaper
  3. Norwegian
  4. Scandinavian Airlines (SAS)

Flere artikler