Koronakrisen rammer ulikt: Én faktor skiller vinnere og tapere

ØYE/ÅLESUND/OSLO (Aftenposten/E24): Koronakrisen slår voldsomt ulikt ut i reiselivet. Vinnerne er de små distriktshotellene. Taperne er souvenirbutikkene. Én faktor avgjør hvor man havner på skalaen.

Hotelldirektør Mariann Øye erkjenner at de har hatt en fordel under koronakrisen: I et normalår har hotellet 70–80 prosent norske gjester. – Da er det litt enklere å fylle opp hotellet med flere gjester fra Norge.
Les hele saken med abonnement
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Hotelldirektør: – Juli i år kan bli bedre enn i fjor

  2. Reiselivsdirektøren: Imponert over hva hotellene har fått til

  3. Betalt innhold

    Oslo-hotell: – Vi har hatt den beste juli på mange, mange år.

  4. Betalt innhold

    Over 100 aktører svarer: Slik har det gått med norgesferien

  5. Nye reiseråd kan avgjøre sommeren for Tromsø-hotellet: – Bare tyskerne kan berge august

  6. Betalt innhold

    Fullt hus i Kristiansand: Må avvise fortvilte turister hver kveld.