Koronakrisen rammer ulikt: Én faktor skiller vinnere og tapere

ØYE/ÅLESUND/OSLO (Aftenposten/E24): Koronakrisen slår voldsomt ulikt ut i reiselivet. Vinnerne er de små distriktshotellene. Taperne er souvenirbutikkene. Én faktor avgjør hvor man havner på skalaen.

Hotelldirektør Mariann Øye erkjenner at de har hatt en fordel under koronakrisen: I et normalår har hotellet 70–80 prosent norske gjester. – Da er det litt enklere å fylle opp hotellet med flere gjester fra Norge.

Arnfinn Mauren

Les hele saken med abonnement

mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Hotelldirektør: – Juli i år kan bli bedre enn i fjor

  2. Reiselivsdirektøren: Imponert over hva hotellene har fått til

  3. Betalt innhold

    Over 100 aktører svarer: Slik har det gått med norgesferien

  4. Nye reiseråd kan avgjøre sommeren for Tromsø-hotellet: – Bare tyskerne kan berge august

  5. Betalt innhold

    Fullt hus i Kristiansand: Må avvise fortvilte turister hver kveld.

  6. «Fulle» norske hoteller kan likevel ha plass: – Ring hotellene direkte