Koronakrisen rammer ulikt: Én faktor skiller vinnere og tapere

ØYE/ÅLESUND/OSLO (Aftenposten/E24): Koronakrisen slår voldsomt ulikt ut i reiselivet. Vinnerne er de små distriktshotellene. Taperne er souvenirbutikkene. Én faktor avgjør hvor man havner på skalaen.

Hotelldirektør Mariann Øye erkjenner at de har hatt en fordel under koronakrisen: I et normalår har hotellet 70–80 prosent norske gjester. – Da er det litt enklere å fylle opp hotellet med flere gjester fra Norge.

Arnfinn Mauren

Allerede abonnent på Bergens Tidende? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24

Flere artikler

  1. Hotelldirektør: – Juli i år kan bli bedre enn i fjor

  2. Reiselivsdirektøren: Imponert over hva hotellene har fått til

  3. «Fulle» norske hoteller kan likevel ha plass: – Ring hotellene direkte

  4. Reiselivet etter turiståpningen: – Et steg tilbake fra kanten av stupet

  5. Betalt innhold

    Nå løsner det for hotellene i Hardanger

  6. Betalt innhold

    Fullt hus i Kristiansand: Må avvise fortvilte turister hver kveld.