Procontra kjøpt opp av bergensk reklamekonsern

Media Bergen sikrer seg 60 prosent av reklamebyrået Procontra i Stavanger.

De nye partnerne melder at om ambisjonen er å skape «Norges mest spennende kreative miljø». Her: Thomas Ottesen, daglig leder i Procontra og Arnstein Torsvoll fra Apriil.

Fredrik Refvem
  • Erlend Skarsaune (Stavanger Aftenblad)
Publisert: Publisert:

I 1987 ble Procontra etablert i Sandnes av Jone Johannessen, Morten Aamodt og Arne Larsen Økland.

Over 30 år senere er de to første fortsatt med på eiersiden, mens Økland er byttet ut med Thomas Ottesen. Nå blir endringene mer omfattende i reklamebyrået, som flyttet til Stavanger i 2010.

Media Bergen kjøper 60 prosent av Procontra. Det bergenske selskapet er også hovedeier i Apriil-konsernet, en gruppe av ulike byråer – blant annet Apriil Reklame Stavanger (tidligere Apropos).

Først skal de to reklamebyråene flyttet sammen og samarbeide, og intensjonen er full fusjon, framgår det av en melding.

Totalt har selskapene rundt 30 ansatte og en omsetning i 2020 på rundt 33 millioner kroner.

– Procontra har gjennom mer enn 30 år opparbeidet seg en solid posisjon. Nå tar vi et utviklingsgrep. Vi blir mer digitale, sier daglig leder Thomas Ottesen i Procontra.

De nye partnerne melder at om ambisjonen er å skape «Norges mest spennende kreative miljø».

– Nå styrker vi kontoret i Stavanger og gjør oss enda tøffere i konkurransen om de største kundene. Med dette grepet ønsker vi å bidra til å stoppe oppdragsflukt fra Stavanger til Oslo, sier Magnar Øyhovden, konserndirektør i Media Bergen og styreleder i Apriil.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Oppkjøp
  2. Stavanger
  3. Bergen
  4. AftenbladetE24

Flere artikler

  1. Helse Vest inn i Ydstebøs høyhus: Leier for 85 millioner over 15 år

  2. Kreativitet som drivkraft – og konkurransefortrinn

  3. Haver-partnerne deler 38 millioner kroner

  4. Smedvig skal bruke 2,5 milliarder på Åsen. Dette er første bygg ut

  5. NorSea får avtale til 300 millioner kroner