Mastercard gjør logo-endring

Kortselskapet gjør første endring på 20 år. Ser du hva de har gjort?

MINIMALISTISK: Mastercards logo har blitt enklere, navnet flyttet ned, og skyggen bak bokstavene er fjernet.

Foto: MasterCard/Pentagram
  • Sigrid Moe
Publisert:

Behov for modernisering blir oppgitt som årsaken til at Mastercard denne uken oppdaterer logoen sin.

Den nye logoen er laget for å kunne fungere like godt på digitale plattformer som i butikker og på kort. Oppdateringen er den første selskapet gjør på 20 år, og det er byrået Pentagram som står bak designet.

Siden selskapet ble startet i 1966, da kjent som «Interbank» og «Master Charge», har logoen blitt oppdatert fem ganger.

Du kan se utviklingen til logoen nederst i saken.

FORTID: Slik har logoen sett ut. Nå skal den oppdateres.

Foto: Mark Lennihan Ap

ENDRINGER: Slik illustrerer Pentagram Mastercards logo-utvikling. Logoen nederst ble også presentert i 2006, men aldri brukt på kortene.

Foto: Mastercard/Pentagram
Les også

Dette kortet skaper forvirring

Les også

Mobil betaling handler ikke om å bytte ut plastkortet med mobilen

Les også

Han fikk tommelen opp fra Mastercard

Her kan du lese mer om

  1. Mastercard

Flere artikler

  1. Brukte 100 millioner på logo som allerede finnes

  2. Hydro bruker 200 millioner på ny logo

  3. Dette kortet skaper forvirring

  4. Annonsørinnhold

  5. Statoils navnebytte vil koste inntil 250 millioner

  6. Slik ser Amazons egne fly ut