Mastercard gjør logo-endring
Kortselskapet gjør første endring på 20 år. Ser du hva de har gjort?
MINIMALISTISK: Mastercards logo har blitt enklere, navnet flyttet ned, og skyggen bak bokstavene er fjernet.
Behov for modernisering blir oppgitt som årsaken til at Mastercard denne uken oppdaterer logoen sin.
Den nye logoen er laget for å kunne fungere like godt på digitale plattformer som i butikker og på kort. Oppdateringen er den første selskapet gjør på 20 år, og det er byrået Pentagram som står bak designet.
Siden selskapet ble startet i 1966, da kjent som «Interbank» og «Master Charge», har logoen blitt oppdatert fem ganger.
Du kan se utviklingen til logoen nederst i saken.
FORTID: Slik har logoen sett ut. Nå skal den oppdateres.
ENDRINGER: Slik illustrerer Pentagram Mastercards logo-utvikling. Logoen nederst ble også presentert i 2006, men aldri brukt på kortene.