Barna gjør jobben

Lego går nye veier, og lar barn bli produktutviklere.

Publisert:

Hvem vet bedre enn kunden selv hva kunden egentlig vil ha? Det er spørsmålet mange selskaper har stilt seg selv, og resultatet er en ny trend kalt " CustomerMade".

Kundene får delta når idédrodlingen skal virkeliggjøres. Danske Lego er blant selskapene som har kastet seg på bølgen.

Barn tester lego

Leketøysprodusenten har hatt fire ivrige barn med i utviklingen av den nye generasjonen av "Mindstorms"-robotter.

Kort fortalt betyr det at kunden videreutvikler eksisterende produkter, eller finner på helt nye produkter.

- Det nye er at noen firmaer har utviklet systematiske metoder til å integrere brukerne i produktutviklingsprosessen. Trenden er, at virksomheten har åpnet øynene og sett potensialet i kundenes idéer, sier Lars Bo Jeppesen, adjunkt og forsker i innovasjon ved Copenhagen Business School til Berlingske Tidende.

Publisert: