Mitsubishi legger lansering av nye modeller på is i Europa

Salget av eksisterende modeller fortsetter, men nye lanseringer legges på is i Europa de neste tre årene.

Den japanske bilprodusenten Mitsubishi har lansert en ny treårsplan.

MIKE BLAKE / REUTERS
  • Erik Steinsbu Wasberg
Publisert:

I presentasjonsmaterialet for Mitsubishis treårsplan fremkommer det at de ønsker å satse på hovedmarkedene for å kutte kostnader og bedre lønnsomheten for selskapet.

En del av planen er å «fryse introduksjonen av nye produkter i Europa». Salget av eksisterende modeller vil imidlertid fortsette.

Det er særlig markedet i Asia og Stillehavet der den japanske bilprodusenten har størst fotfeste.

– Dette kom overraskende, sier Rune Gjerstad, administrerende direktør for den norske Mitsubishi-importøren MMC, til BilNytt.no.

Bransjeavisen skriver at den engelske importøren av bilmerket har varslet sine forhandlere om at de «øyeblikkelig har gått i gang med å skaffe alternative bilmerker de kan representere».

Det var ventet at det skulle bli lansert en ny Outlander-modell senere i 2020, ifølge avisen.

Les også

Investeringsdirektør: – Hele Tesla-overskuddet skyldes uvanlig mye miljøstøtte

Les på E24+

Derfor satser Tyskland på hydrogenbølgen

Her kan du lese mer om

  1. Bil
  2. Mitsubishi
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Subaru fikk 766.306 i kontantstøtte selv om omsetningen økte med 19,5 mill.

  2. Nordmenn i Oslo: – Har ikke vurdert å kjøpe Huawei

  3. Hydro og Northvolt inngår batterisamarbeid

  4. Annonsørinnhold

  5. Sørkoreanske Dongwon inn i norsk lakseselskap: Håper på børsnotering i år

  6. Eiendomsutvikler kjøper konkursrammet spahotell