Mitsubishi legger lansering av nye modeller på is i Europa

Salget av eksisterende modeller fortsetter, men nye lanseringer legges på is i Europa de neste tre årene.

Den japanske bilprodusenten Mitsubishi har lansert en ny treårsplan.
  • Erik Steinsbu Wasberg
Publisert: Publisert:

I presentasjonsmaterialet for Mitsubishis treårsplan fremkommer det at de ønsker å satse på hovedmarkedene for å kutte kostnader og bedre lønnsomheten for selskapet.

En del av planen er å «fryse introduksjonen av nye produkter i Europa». Salget av eksisterende modeller vil imidlertid fortsette.

Det er særlig markedet i Asia og Stillehavet der den japanske bilprodusenten har størst fotfeste.

– Dette kom overraskende, sier Rune Gjerstad, administrerende direktør for den norske Mitsubishi-importøren MMC, til BilNytt.no.

Bransjeavisen skriver at den engelske importøren av bilmerket har varslet sine forhandlere om at de «øyeblikkelig har gått i gang med å skaffe alternative bilmerker de kan representere».

Det var ventet at det skulle bli lansert en ny Outlander-modell senere i 2020, ifølge avisen.

Les også

Investeringsdirektør: – Hele Tesla-overskuddet skyldes uvanlig mye miljøstøtte

Les på E24+

Derfor satser Tyskland på hydrogenbølgen

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Bil
  2. Mitsubishi

Flere artikler

  1. Investerer stort i Tyskland: Innen 2030 skal alle biler Ford selger i Europa være elektriske

  2. Volvo skal bli helelektriske innen 2030

  3. Derfor satset Mitsubishi på børsklare Hydrogenpro

  4. Betalt innhold

    Slik vil prisene på bruktbiler utvikle seg fremover

  5. Betalt innhold

    Akkurat nå selger hybrider raskere enn elbiler