50 millioner glapp for Elkjøp i Black Friday-miss
Da handlelystne nordmenn skulle handle på Elkjøps nettside på Black Friday, ble mange sittende i kø. Kundene raste og elektrokjeden tapte store inntekter.
Elkjøp hadde store problemer med sine nettsider da Black Friday startet. Kundene fikk ikke gjennomført kjøp, og Elkjøp tapte 50 millioner på problemene.
- NTB
– Trykket var langt over det vi ventet. Alle varsellampene lyste rødt. Vi tror minst 10 til 15 prosent av salget på nett ble borte. Det kan også være enda mer, sier sjef i Elkjøp Norge Fredrik Tønnesen til Dagens Næringsliv.
Selskapet gikk ifølge egne beregninger glipp av 50 millioner kroner i kundeomsetning i Norge på grunn av problemene. Selskapet innrømmet at det ikke var godt nok forberedt.
Tønnesen sier til avisen at systemet var testet mange ganger før den store handledagen, men at det ikke er annet å gjøre enn å beklage til dem som forgjeves ble sittende og vente.
Problemet ble kjent torsdag kveld, og det gikk ett døgn før nettsidene fungerte som de skulle.
Ny teknologi kan lagre solenergi i tiår
Nordmenn dro kortet over ni millioner ganger fredag
Ny Black Friday-rekord for norsk netthandel
Her kan du lese mer om
Flere artikler
Én times ventetid for Elkjøp-kunder på nett
Klagestorm mot Elkjøp på Black Friday: Kunder får ikke handlet varer over nett
Elkjøp-tabbe da sosiale medier-person «vant» smarthjem til 200.000
- Annonsørinnhold
Annenhever nordmann vil handle på Black Friday – miljøorganisasjonene advarer mot overforbruk
Reagerte på Elkjøp-reklame: Nå lanserer de kampanje mot grønnvasking