Hydro bruker 200 millioner på ny logo

Etter fjorårets oppkjøp av Sapa, er tiden nå inne for Hydro å omprofilere selskapet med en ny logo. 

NY LOGO: Hydros nye logo er laget av arkitekt- og designfirmaet Snøhetta. Den nye er til venstre i bilde, den gamle til høyre.

Fotomontasje: E24/Hydro/NTB scanpix
Publisert:

Hydro bruker 200 millioner kroner på å omprofilere selskapet, og bytter logo. Likevel beholder de både navnet og det karakteristiske «seilet».

– Vår nye visuelle identitet reflekterer endringen Sapa har skapt i selskapet vårt, med virksomhet i nye globale markeder og regioner og mer enn 20.000 nye kolleger, sier konsernsjef Svein Richard Brandtzæg i en melding.

Etter Sapa-kjøpet i fjor har Hydro valgt å vente med å omprofilere de rundt 100 anleggene knyttet til oppkjøpet. Det gjør at man nå gjennomfører en fullverdig omprofilering av alle anlegg, forklarer kommunikasjonssjef Ina Strander i Hydro.

– Hele prosjektet koster rundt 200 millioner kroner. Dette er kostnader som er fordelt mellom 2018 og 2019, sier Strander.

– Den fysiske omprofileringen vil koste rundt 125 millioner kroner. Omprofileringen av anleggene knyttet til Sapa-oppkjøpet står for rundt 100 millioner kroner av dette, fortsetter hun.

Det er det kjente norske designfirmaet Snøhetta som står bak logoutformingen.

Hydro skriver en melding at et mer moderne utseende gir «uttrykk for en fornyelse av Hydro som selskap».

– Formålet vårt er å skape et mer livskraftig samfunn, og vårt bidrag er teknologisk utvikling og lavvektsløsninger for en bedre fremtid. Dette vil vi oppnå gjennom å satse på nyskapende og bærekraftige aluminiumprodukter og løsninger, sier Brandtzæg i meldingen.

Her kan du lese mer om