Nestle legger på seg

KitKat sjokolade, barnemat, Nescafe, Nesquik, Friskis kattemat. Disse og mange andre produkter fra Nestle er populære.

Publisert:

Den sveitsiske matgiganten Nestle har økt salget med 14 prosent i første kvartal i år. Den organiske veksten var på knapt 7 prosent, viser kvartalsrapporten. Dette var ifølge Reuters mer enn forventet.

Driftsinntektene for kvartalet endte på knapt 23 milliarder sveitsiske franc eller nærmere 120 milliarder kroner. Nestle rapporterer ikke resultatet på kvartalsbasis

Drikkevarer vokser mest

Nestles vann-produkter vokser raskest, med nesten 11 prosent organisk vekst. Andre drikkevarer som ulike kaffe-produkter følger tett på. Dyremat vokser med 7 prosent. Melk- og iskrem-produkter vokser med 6 prosent.

Babymat og andre ernæringsprodukter vokser med litt over 5 prosent. Sjokolade og andre søtsaker vokser kun med 2 prosent. Nestle er spesielt fornøyd med Nespresso-merkevaren, som har blitt en stor suksess.

Publisert: