SAS: Det kan ta over tre måneder å få refusjon

Det kan ta over tre måneder å få tilbake pengene etter å ha kjøpt reiser fra flyselskapet SAS, opplyser selskapet til VG.

Håkon Mosvold Larsen
  • NTB
Publisert:,

Den ekstraordinære situasjonen som følge av koronakrisen gjør at flyselskapet ikke klarer å overholde fristen for refusjon, skriver avisen.

– Vi jobber oss gjennom refusjonskravene dag for dag, krav for krav, og det kommer trolig i enkelte tilfeller til å ta lenger tid enn tre måneder, sier pressesjef i SAS, John Eckhoff.

Eckhoff sier det er svært mange som har søkt om refusjon.

– Uten å tallfeste ytterligere er det klart at siden mars har vi hatt et antall henvendelser som savner sidestykke, men for å holde kostnader nede i en tid uten inntekter er de fleste ansatte permittert. Etterslepet er altså meget stort. Dette gjelder ikke bare SAS, men hele luftfarten, sier Eckhoff.

SAS vil imidlertid avvente med å kansellere flyavgangene i sommer og ønsker å være klare så fort det er mulig å fly.

– Vi er klare til å fly så snart markedet tillater det, det vil si at etterspørselen etter flyreiser tar seg opp, og myndighetene tillater innreise til de ulike destinasjonene, sier Eckhoff.

Her kan du lese mer om

  1. Coronaviruset
  2. Fly
  3. Scandinavian Airlines (SAS)
  4. Luftfart
  5. Coronaviruset

Flere artikler

  1. Lufthansa med første passasjerfly til Baltikum etter coronakrisen

  2. Forsikringsselskapene om avlyste ferieturer: Gå til reiseselskapene først

  3. Reiseliv-veteran forstår ikke den såkalte krisehjelpen: En utsettelse av problemet

  4. Annonsørinnhold

  5. Oppfordret til forskuttering av dagpenger. Nav har ikke løsning klar

  6. SAS og Norwegian-passasjerer må bruke munnbind