Pepsi inngår musikksamarbeid med Twitter

Vil tilby gratis musikknedlasting og streaming av konserter på sin Twitter-side.

SYNGER FOR PEPSI: Katy Perry er en del av Pepsis strategi for å selge sukkervann. Her fra Pepsi Music Festival i Buenos Aires.

Victor R. Caivano
  • Terje Normann
Publisert:

AksjeLongname: Pepsico, Inc.Ticker: PEPMarked: NYSOrganiasonsnummber: TSID:Trade time: 2012-05-29 22:00:00Last: 68.7925Close: 68.64Periode: intraday

Den første konserten vil gå av stabelen mot slutten av juni. De som følger Pepsi på Twitter, kan bli med å bestemme over ting som blant annet spillelister i konsertene, skriver Washington Post.

Pepsi har foreløpig ikke avslørt hvilke artister som inngår i dette samarbeidet, men selskapet har nylig brukt stjerner som Nicki Minaj og Katy Perry i sin markedsføring.

Hver onsdag i året som kommer, vil Pepsi poste en kjapp videosending med de viktigste musikknyhetene i uken som har gått, basert på analyse av hva som er trendene på Twitter.

Basert på videosendingen vil Pepsi hver uke gi bort en gratis nedlastbar sang fra Amazons nettbutikk.

Samarbeidet er en del av Pepsis nye markedsføringskampanje som bruker musikk for å fornye drikkprodusentens image. Selskapet håper dette skal bidra til å ville markedsandeler fra storebror Coca Cola.

Å vinne andeler blant yngre forbrukere anses som særlig viktig i en tid hvor forbrukerne får stadig flere drikketilbud å velge mellom. I USA taper brus stadig terreng til andre drikker, som energidrikke, sportsdrikke, iste og andre ting.

LES OGSÅ:

Flere artikler

  1. Pepsico satser milliarderpå «gjør det selv»-brus

  2. Rimi hiver seg på Bieber-bølgen

  3. Tilbakekaller Pepsi Max-bokser med alkohol

  4. Annonsørinnhold

  5. Kvinneskred på Wall Street

  6. Pepsi-sjefen tjener 650 ganger mer enn en vanlig ansatt