Kampen om luften

Raskere refusjon fra Norwegian

Automatisk refusjon skal korte ned tiden det tar å få penger tilbake fra Norwegian. SAS fortsetter på sin side med manuell behandling av kravene.

Norwegian går nå tilbake til automatisk behandling av refusjonskrav.

Vidar Ruud / NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

Automatisk refusjon har vært stengt siden mars, noe som har ført til at kunder har måttet vente på penger i månedsvis.

– Vårt mål er at alle som har krav på det, vil få refundert sin kansellerte reise senest i oktober. Det gjelder også kunder som har bestilt via reisebyrå, skriver informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen i en epost til Dagens Næringsliv.

Endringen medfører at det blant selskapene som har ruter til og fra Norge, kun er SAS som fortsetter med manuell behandling av refusjonskrav.

Les også

Norwegian permitterer ytterligere 60 ansatte

Her kan du lese mer om

  1. Kampen om luften
  2. Norwegian
  3. Fly
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Forbrukerrådet vil bøtelegge flyselskaper som somler med refusjoner

  2. Det var først da Marianne truet SAS med søksmål at pengene kom på konto

  3. Norwegian-kunder skal få tilbake pengene innen to måneder

  4. Annonsørinnhold

  5. Norwegian vil ha klimavennlig flybensin: – Vi er klare for inngå langsiktige kontrakter

  6. Geir jobber gratis for frustrerte flykunder: Varsler konkurser med millionkrav