The Nighthawk Diner er solgt for andre gang i år

Den amerikanske diner-restauranten på Grünerløkka er igjen solgt, ifølge annonsen på Bedriftsbørsen.

Trond Solberg
Publisert:

The Nighthawk Diner ble i august lagt ut til salgs på Bedriftsbørsen. Nå er annonsen med den amerikansk-inspirerte restauranten på Grünerløkka markert som solgt.

Bedriftsmegler Per Arne Reisrud ønsker imidlertid ikke å kommentere saken, eller svare på om dineren er solgt, til tross for «solgt»-merkelappen på nettsiden.

Nadeem Asghar kjøpte The Nighthawk Diner i mai, etter at de tidligere eierne begjærte dineren konkurs. Han opplyser gjennom sin advokat at han ikke ønsker å kommentere saken.

Les også: Fellesforbundet vil kjempe mest for buss, hotell og restaurant og tekstil

1,5 millioner

I tillegg til salgsprisen på 1,49 millioner kroner kommer varelageret. Prisen på lageret er ikke oppgitt. Leiekontrakten er i tillegg utgått, men det foreligger en avtale om forelgense av eksisterende leiekontrakt på ti år fra ny leietager kommer inn.

Det fremkommer i annonsen, men det er ukjent hvem de nye eierne er og hvor mye de har betalt for restauranten.

Tidligere har husleien ligget på 1,5 millioner kroner. De månedlige fellesutgiftene vil koste en ny eier 7.050 kroner i måneden.

For prisen vil den som tar over, få med en restaurant på 311 kvadratmeter med plass til 100 gjester, og kontor på 75 kvadratmeter.

Les også: Tar over driften av Mat og Drikke-gruppen etter faren

Kan leie ut varemerket

E24 har tidligere omtalt konflikten rundt varemerket The Nighthawk Diner. Den tidligere eieren og gründer Jan Vardøen protesterte mot at varemerket skulle registreres, men søknaden ble likevel innvilget.

Restauranten og varemerket er etter registreringen to separate ting.

– I utgangspunktet sitter Nadeem Asghar på retten til varemerket. Varemerket kan fritt selges eller lisensieres bort, sa Knut A. Bolstad, seksjonssjef i Design- og varemerkeavdelingen i Patentstyret.

Han fortalte videre at dersom noen kjøper restauranten og ikke varemerket så må de kalle det noe annet.

– Varemerket kan altså overføres til noen andre.