Omsetningsrekord og nye millioner til kebab-gründere

Pengene renner inn hos Bislett Kebab House. Brødrene bak selskapet tar nok en gang ut millionutbytte.

FØRST UTE: Bislett Kebab House i Pilestredet var den første butikken som ble åpnet av Aziz i 1995.

Foto: Audun Flatebakken
  • Benedicte Storm Bamvik
Publisert:

Aziz Invest eies av de fem Aziz-brødrene og står bak storsuksessen Bislett Kebab House, som holder til i Oslo-området og Lillestrøm.

Kjeden har drevet siden den første kebabsjappen ble startet i 1995 i Pilestredet i Oslo. Siden den gang har kjeden vokst år for år, samtidig som brødrene bak har klart å holde butikkene lønnsomme.

De siste fem årene har selskapet hatt et samlet overskudd etter skatt på nesten 80 millioner kroner.

I fjor dro Aziz-brødrene inn i overkant av 136 millioner kroner, en oppgang fra 2018, da inntektene lå på 125,8 millioner kroner.

Inntektene i fjor tilsvarer 1,84 millioner kebaber, basert på en pris på 74 kroner pr. stk.

I fjor falt imidlertid resultatet til 13,6 millioner kroner fra 20,6 millioner året før. Nedgangen er ifølge regnskapet drevet av høyere vare- og lønnskostnader og avskrivinger av driftsmidler og immaterielle eiendeler. E24 har ikke lykkes med å komme i kontakt med Aziz-brødrene torsdag.

For annet år på rad tar de ut et utbytte på 4,5 millioner kroner, det vil si 900.000 kroner til hver av brødrene. Resten av overskuddet blir værende i selskapet.

Selskapet har totalt 75 årsverk, en økning på fem ansatte siden 2018.

I tillegg til kebabsuksessen kontrollerer Aziz-brødrene betydelige verdier i eiendom gjennom selskapet Trendy Næringseiendommer AS.

Les også:

Les også

Nå blir det trolig enda strengere på serveringssteder. Restauranteiere varsler konkursras.

Les også

Restaurant og uteliv i Trondheim har gitt millioninntekter til milliardærarving

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Bislett Kebab house
  2. Regnskap og resultater
  3. Oslo
  4. Eiendom
  5. Lillestrøm

Flere artikler

  1. Kid økte inntektene med 13,6 prosent i første kvartal

  2. Millionunderskudd for Oslo Sportslager

  3. Betalt innhold

    Dyre møbler er dårlig butikk

  4. Bedre enn ventet for Europris

  5. Kid går for første gang i pluss i første kvartal