Elon Musk har søkt om varemerke til restaurantkonsept

Flere år etter de første Twitter-meldinger om en restaurant, har gründeren nå gjort papirarbeidet.

Elon Musk tar nytt steg mot Tesla-inntreden i restaurantbransjen.

MICHELE TANTUSSI/Reuters
  • Maiken Svendsen
Publisert: Publisert:

Elon Musk og Tesla er ett steg nærmere å gå inn i nok et marked.

Selskapet har søkt det amerikanske patent og varemerkestyret om å bruke «T»-logoen og to andre logoer i Tesla-stil til bruk i matindustrien, skriver Bloomberg.

Alle de tre søknadene er til bruk i restaurantnæring, pop-up-restaurantnæringen, selvserverende restaurantnæring og take out, ifølge nyhetsbyrået.

Søknadene ligger under en bruk av varemerke lov, som indikerer at Tesla ønsker å bruke varemerket, men ikke har gjort det ennå, skriver Bloomberg.

I april tvitret Musk, ifølge nyhetsbyrået, at han håpet å ha en 50-talls «diner» på den nye superladestasjonen som kommer til Santa Monica snart.

Les også

WSJ: Tesla beskyldes for manglende Twitter-kontroll

I 2017 uttalte sjef for tekniske tilbud i Tesla at de ønsket å bevege seg inn i restaurantbransjen. På FSTEC-konferansen for teknologi i restaurantbransjen, sa han at ideen var å gjøre ladestasjoner til fullservice dagligvarebutikker som også serverer mat, ifølge nettstedet Tech Crunch.

I 2018 tvitret Musk at han skulle ha gammeldagse «drive-in»-kino, rulleskøyter & rock-restaurant på en av Teslas nye superladestasjoner i Los Angeles.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Tesla
  2. Elon Musk
  3. Restaurant

Flere artikler

  1. WSJ: Tesla beskyldes for manglende Twitter-kontroll

  2. Betalt innhold

    Hadde bitcoin vært en børsnotert aksje, ville Elon Musk blitt etterforsket

  3. Musks kryptofavoritt hopper kraftig etter ny melding på Twitter

  4. Bitcoin i fritt fall - millionras for Røkkes kryptosatsing

  5. Tesla snur om bitcoin som betaling – kursen raser 10 prosent