Vipps hadde problemer med betalinger

Problemene var løst etter omtrent en time.

Vipps jobbet med å løse problemene.
  • Maiken Svendsen
Publisert:

Fra omtrent klokken 11.20 hadde vipps problemer, opplyser kommunikasjonssjef i Vipps, Hanne Kjærnes. Fra omtrent klokken 12.20 var problemene løst, skriver Vipps på Facebook.

– Det er litt vanskelig å si hva som er rotårsaken til problemene, men alle betalinger fra vipps feiler, forklarte hun.

De prøvde å løse problemene «så raskt som mulig».

– Det er vår første prioritert, slo hun fast.

Omtrent klokken ti over tolv fortalte hun at det er noen betalinger som går gjennom, men at de ikke er tilbake på normalt nivå.

Hun kunne ikke si noe om hvor lang tid det vil ta å fikse problemene, men legger til at de vil holde brukerne oppdatert på Facebook-siden sin.

Vipps, BankID og BankAxept slo seg sammen i 2018. Kjær sier at både BankID og BankAxept fungerer som normalt fredag.

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Vipps

Flere artikler

  1. Finanstilsynet ser alvorlig på BankID-trøbbel

  2. BankID-trøbbel: – Er også et samfunnsproblem

  3. BankID-trøbbel: – Vet ikke hva problemet er

  4. BankID-trøbbel: – Vi får ingen nye kunder

  5. BankID var nede torsdag formiddag