«Herlig atmosfære, veldig god mat», skrev Martin Schütt på Google. Nå legger Askeladden-toppen seg flat.

Partnere og daglige ledere i Askeladden skamroser sine egne bedrifter i Google-anmeldelser. Nå legger de seg flate: – Vi har vært frekkere enn flatlusa.

Askeladden-partnerne Martin Schütt og Linn Nærup Børke har eierandeler i alle bedriftene de er med på å starte opp. Å anmelde virksomhetene i Google Maps, slik Schütt har gjort, mener flere eksperter er uetisk.

Signe Dons

Les hele saken med abonnement

Flere artikler

  1. Betalt innhold

    Gründerfabrikk skal erobre massasjemarkedet i Stavanger med hjelp av profilerte investorfamilier

  2. Betalt innhold

    Askeladden som ville vinne de norske byene

  3. Betalt innhold

    Enda en kaffekjede etablerer seg i Oslo. Vil bli en av landets største.

  4. Betalt innhold

    Tre gründere forteller: Slik var det å starte opp midt i pandemien

  5. Google beklager etter omfattende problemer

  6. Fra nyttår blir dette 25 prosent dyrere: – For bransjen er det krise