Rema inn på eiersiden i mathandel på nett

Rema 1000 kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett. Ekspert tror det kan bidra til å skyte fart på nordmenns vilje til å handle mat på nett.

NY TREND: Rema 1000 følger i Meny og Rimi sine fotspor når de nå kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett.

Foto: Torstein Bøe NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden og Rimi har begge allerede kastet seg på trenden.

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Les også

Rema-Reitan om dagligvareprisene:
– Enkelte varer selges med tap

Les også

Rema 1000 tar økomat-jafs

Les også

Norgesgruppen inn i netthandel for mat

Her kan du lese mer om

  1. Rema 1000

Flere artikler

  1. Norgesgruppen-topp: – Kommer nye nettsteg i 2018

  2. – Bare et spørsmål om tid før én av dem forsvinner

  3. Meny økte netthandelen med 330 prosent – Coop og Rema vil ikke utfordre

  4. Annonsørinnhold

  5. Dagligvareekspert: Nettaktørene stjeler andeler fra kjedene

  6. Skulle selge mat på nett for en halv mrd. – ender på 120 mill.