Rema inn på eiersiden i mathandel på nett

Rema 1000 kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett. Ekspert tror det kan bidra til å skyte fart på nordmenns vilje til å handle mat på nett.

NY TREND: Rema 1000 følger i Meny og Rimi sine fotspor når de nå kjøper seg inn i dagligvarehandel på nett.

Foto: Torstein Bøe NTB scanpix
  • NTB
Publisert:

Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden og Rimi har begge allerede kastet seg på trenden.

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Les også

Rema-Reitan om dagligvareprisene:
– Enkelte varer selges med tap

Les også

Rema 1000 tar økomat-jafs

Les også

Norgesgruppen inn i netthandel for mat

Her kan du lese mer om

  1. Rema 1000
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Norgesgruppen-topp: – Kommer nye nettsteg i 2018

  2. – Bare et spørsmål om tid før én av dem forsvinner

  3. Meny økte netthandelen med 330 prosent – Coop og Rema vil ikke utfordre

  4. Annonsørinnhold

  5. Dagligvareekspert: Nettaktørene stjeler andeler fra kjedene

  6. Skulle selge mat på nett for en halv mrd. – ender på 120 mill.