2.000 jobbsøknader ble stoppet hos Finn

Tekniske problemer skapte trøbbel for Finn.no. Nå beklager nettstedet feilen som har skjedd.

Finn.no-brukere har ikke klart å sende avgårde jobbsøknaden etter tekniske problemer. Arkivbilde.

Foto: Gorm Kallestad NTB scanpix
Publisert:,

Finn.no skrev tirsdag en e-post der de redegjør for en teknisk feil som førte til at to tusen jobbsøknader sendt til stillingutlysninger til Finn.no ikke nådde frem til arbeidsgiveren.

«At vi har satt deg og kandidatene i en slik situasjon er noe vi tar svært alvorlig. Vi har nå gått igjennom alle våre rutiner, og iverksatt tiltak som hindrer at noe slikt skal kunne oppstå i fremtiden», heter det i en e-post sendt ut fra Finn.no.

Les også

Flere DNB-kunder har blitt trukket dobbelt

– Dette er kjempeleit, og vi tar det på største alvor. Vi har jobbet intenst med å komme i kontakt med alle kandidatene, og alle søknadene har nå blitt overført til arbeidsgiverne, sier informasjonsansvarlig Kristine Eia Kirkholm til Dagens Næringsliv, som omtalte saken først.

– Vi har gitt de tilgang til Finn søkerhåndtering hvor alle søknadene ligger lagret. På den måten kan de få en fullstendig oversikt over kandidatene, og ta med disse søknadene i vurderingen hvis ikke prosessen er avsluttet.

Kirkholm opplyser til avisen at de ikke er kjent med at feilen har oppstått tidligere, og sier rutinene nå gjennomgås.

Både Finn.no og E24 er en del av Schibsted. Enkelte ansatte eier aksjer i selskapet gjennom et aksjespareprogram for ansatte.