Eventbyråene jubler

Suksessen for eventbyråene lar ikke vente på seg. Alle de viktigste selskapene rapporterer om bedre tall for 2005.

  • Jon Herland
Publisert:

Norges største eventbyrå, Gyro Event, økte omsetningen med 155 prosent i 2005 og tror på enda bedre tall i 2006.

Arrangementer som Hydros 100-års jubileum i Frognerparken og markeringen av unionsoppløsningen på Rådhusplassen har vært innbringende for selskapet til NRK-kjendis Ivar Dyrhaug, skriver FInansavisen.

Komon, som blant annet arrangerte Telenors 150-års jubileum, melder om en omsetningsvekst på 85 prosent.

- Jeg tror markedet kommer til å vokse også i årene fremover. Det er ikke noe som skulle tilsi noe annet. Event er en ekstremt presis kommunikasjonskanal, sier Knut Meiner til avisen.

Han tror det er slutt på de tider da eventer bare var party og fargerike drinker, og at innhold og ny teknologi vil prege mer av eventene i fremtiden.

Publisert:
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Idol-Karlsen og Petter Stordalen starter partybusiness

  2. Næringslivet punger ut for festlig hjelp

  3. Festfiksing for de rike ga millionoverskudd

  4. Betalt innhold

    Tidligere banksjef satser nasjonalt med reklamekjempe fra Bergen

  5. Billett-flopp for Clinton