Teknisk krøll for Vipps

Mandag kveld opplevde flere brukere tekniske problemer med DNBs Vipps.

TREGT: Vipps-appen skal ha stoppet opp for flere av brukerne mandag kveld.

Foto: Lise Åserud NTB scanpix
  • Fredrick Tønsvoll Mortvedt
Publisert:

– Vipps har vært nede og hos flere brukere har det gått tregt i en periode, bekrefter kommunikasjonsrådgiver i DNB Vidar Korsberg Dalsbø.

Appen skal være tilbake til normal funksjon.

– Vi har fått melding om at alt skal være tilbake til normalen, men vi kan ikke garantere for at noen brukere ikke vil oppleve litt treghet, sier Dalsbø.

Årsaken til krøllen er ifølge Dalsbø ukjent. Det er heller ikke sikkert om den kan ses i sammenheng med de andre tekniske problemene DNB har hatt den siste tiden.

Turbulent juni

Juni ble en turbulent måned for flere av selskapets tekniske løsninger.

  • På morgenkvisten 4. juni fikk DNB flere henvendelser fra kunder som kunne melde om at korttjenestene ikke fungerte som normalt.
  • Morgenen 15. juni klokken 05.30 var flere av DNBs tjenester nede. Åtte timer senere var problemene fortsatt ikke løst.
  • Etter problemer dagen før måtte et uvisst antall DNB-kunder vente lenger på trygdeutbetalinger fra Nav 16. juni på grunn av tekniske problemer.
  • 19. juni meldte DNB Bank i en pressemelding at det var en menneskelig feil som utløste de betydelige driftsproblemene for banken uken før. Også 16. mars var DNBs digitale systemer nede i mange timer av samme komponentfeil som skjedde 15. juni. Den gang var også betalingstjenesten Vipps nede.
Les også

Nå forsvinner bank i butikk

Les også

– Vi er ikke klare

Les også

Vipps er nede

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. DNB
  2. Vipps

Flere artikler

  1. Finanstilsynet om Vipps-krøll: – Må forvente kontinuerlig tilgang

  2. DNB-kunder venter fortsatt på pengene sine

  3. Betalingsproblemer for DNB-kunder

  4. Bekymret for nye Vipps-problemer

  5. Hytteutleier har fått nok av Vipps-trøbbel: – Har sendt inn oppsigelse