Slik gikk det forrige gang det var priskrig på øl

I 2004 var den tyske dagligvarekjempen Lidl var på vei inn i den norske dagligvarebransjen. Da svarte den norske bransjen med å starte priskrig på øl.

Oslo 20040423: Priskrig på øl er i strid med alkoholloven, konkluderte Sosial- og helsedirektoratet fredag. I forrige uke ble prisen på øl satt ned fra 9 kroner til 6,50 kroner, men nå blir sannsynligvis prisene satt opp igjen. Foto: Heiko Junge / SCANPIX
Les hele saken med abonnement
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Lanserer priskrig på øl: – Skal slå Kiwi og Rema på pris

  2. Bunnpris vil ikke ha konkurransehjelp: – Da blir vi som landbruket

  3. Tordner mot rekordgebyr-varsel: – Dette er helt absurd

  4. Betalt innhold

    Den «skjulte» matvarekrigen: Kampen som kan endre dagligvarebransjen

  5. Betalt innhold

    Bunnpris-sjefen mener fjerning av «elefanten i rommet» kan fikse norsk dagligvare

  6. Høyres Peter Frølich om prisforskjeller på dagligvarer: – Går ikke an å bortforklare