Varner-brødrene starter ny motekjede
Motekonsernet Varner avslører i en stillingsannonsene planene om oppstarten av en helt ny kleskjede.
I annonsen hvor man ser etter en merkevare-direktør til den nye kjeden, går det frem at konseptet skal stå for bærekraftig design.
Kjeden skal være «online first», som kan antyde at tilstedeværelsen på nett vil ha størst fokus, men det kreves også erfaring med omnikanal, som betyr at det også planlegges fysiske butikker.
Varners kommunikasjonssjef Julie Bragli Eckhardt sier til E24 at det er for tidlig å kommentere noe rundt den nye kjeden på nåværende tidspunkt.
Fra før av eier konsernet motekjeder som Cubus, Dressmann, Bik Bok og Volt.
Direktøren for den nye kjeden skal rapportere direkte til styreleder, som er Petter Varner, den eldste av de tre Varner-brødrene som sammen eier konsernet.
Etter mange sterke år med vekst for Varner har konsernet, i likhet med resten av varehandelen, fått større motstand de siste årene med krympende omsetning og butikknedleggelser. Tidligere i år ble det også kjent at kjedekonseptet Days Like This legges ned, og torsdag ble det klart at Cubus i Polen er konkurs.
Les stillingsannonsen som beskriver den nye kjedenVarner-imperiet krympet omsetningen med hundrevis av millioner i 2018
Her kan du lese mer om
Flere artikler
Varner-familiens største kjeder mistet 283 millioner i omsetning i fjor
Halvert resultat for Cubus – Dressmann mot strømmen
Krise for kleskjedene: Dressmann med laveste omsetning siden 2008
Varner investerer i moteselskapet Villoid – verdsettes til 90 millioner
Pengene rant ut av klesimperiet Varner i fjor