DNB har problemer med nettbanken – igjen

Etter over fire timer med nedetid sier DNB at nettbankproblemene er fikset, men kunder opplever fortsatt problemer.

NEDE: DNB har problemer med både nett- og mobilbanken mandag morgen.

Foto: Thomas Brun NTB scanpix
Publisert:,

Mandag morgen fikk DNB problemer med nett- og mobilbanken, men etter over fire timer skal problemene være løst, ifølge banken.

Til tross for dette informerer kunder E24 om at de fortsatt har problemer med å logge seg inn.

– Dersom det er noen som har problemer nå så kan det skyldes høy belastning, og dermed kan noen oppleve treghet, sier kommunikasjonsrådgiver i DNB Andreas Nyheim til E24.

I 15.30-tiden er det fortsatt noen kunder som opplever treghet eller har problemer med å logge inn i nettbanken, men Nyheim opplyser til E24 at det nå fungerer som normalt for de fleste.

– Vi ser at noen fortsatt opplever ustabilitet, og det vi har sagt til de kundene som gjør det, er at de kan vente litt og prøve igjen. Vi beklager dette og har denne saken øverst på vår liste, sier han.

Ifølge banken har problemene vært knyttet til innlogging, og DNB skrev på sine Facebook-sider i morgentimene mandag at de jobbet med å løse saken.

– God morgen. Vi har noen problemer nå på morgenkvisten, som fører til utfordringer med å logge inn eller bruke tjenestene våre i nett- eller mobilbanken. Beklager! Vi er på saken og håper det snart er i orden igjen, skrev de.

Til E24 forteller DNB at problemene oppsto litt før klokken 08.00 mandag morgen.

Klokken 10.10 informerte DNB om at de hadde funnet feilen, og at de håpet å snart være oppe og gå igjen som normalt.

Klokken 12.20 informerer DNB om at nett- og mobilbanken igjen skal fungere som normalt etter å ha vært nede i over fire timer.

IRRITERTE KUNDER: DNB får hard medfart i sin egen Facebook-gruppe der kundene begynner å se seg lei av de stadige problemene med nettbanken.

Foto: Skjermdump Facebook/DNB

Her kan du lese mer om