Derfor våger ikke butikkene å stå over Black Friday

To faktorer avgjør hvem som lykkes på Black Friday. Men dersom butikken fylles av «dusørjegerne», kan man gå på en ordentlig Black Friday-smell.

BUTIKKAMPEN: I 2015 introduserte Norwegian Outlet Black Friday i Norge. Dette er fra en salgsplakat i et butikkvindu.

Jon Olav Nesvold / NTB scanpix

Handlefesten er ikke uten fallgruver.

– Dette er et klassisk fangens dilemma, sier Markus Borge Heiberg, analytiker i Kepler Cheuvreux.

Les hele saken med abonnement

Flere artikler

  1. – Neste år kan det være færre butikker å velge i

  2. Halvparten tror konkurrentene jukser med Black Friday-prisene

  3. Thon Gruppen er en av vinnerne på Black Friday, men liker det ikke: – Det ødelegger julehandelen

  4. Nordmenn dro kortet over ni millioner ganger fredag

  5. Butikker får refs for villedende Black Friday-markedsføring

  6. Betalt innhold

    Disse kan ta over Gresvig