Derfor våger ikke butikkene å stå over Black Friday

To faktorer avgjør hvem som lykkes på Black Friday. Men dersom butikken fylles av «dusørjegerne», kan man gå på en ordentlig Black Friday-smell.

BUTIKKAMPEN: I 2015 introduserte Norwegian Outlet Black Friday i Norge. Dette er fra en salgsplakat i et butikkvindu.

Jon Olav Nesvold / NTB scanpix
  • Pål A. Solheimsnes

Handlefesten er ikke uten fallgruver.

– Dette er et klassisk fangens dilemma, sier Markus Borge Heiberg, analytiker i Kepler Cheuvreux.

Les hele saken med abonnement

mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. – Neste år kan det være færre butikker å velge i

  2. Halvparten tror konkurrentene jukser med Black Friday-prisene

  3. Thon Gruppen er en av vinnerne på Black Friday, men liker det ikke: – Det ødelegger julehandelen

  4. Nordmenn dro kortet over ni millioner ganger fredag

  5. Sportsmerkene dropper Black Friday: – Vi stenger butikken på fredag

  6. Amputert Black Friday: – Galskapen er borte