Dagligvarekrigen

Kolonial.no passerer omsetning på én milliard kroner

Kolonial.no befester sin posisjon som Norges største dagligvarekjede på nett, nå med milliardomsetning.

Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
  • Sindre Hopland
Publisert:

Dagligvareselskapet på nett har nådd en milepæl ved at de onsdag for første gang passerte én milliard kroner i omsetning for inneværende år.

Kolonial-topp Karl Munthe-Kaas sa til E24 tidligere i år at man ville krysse den magiske grensen i løpet av 2019, og nå like før årsskiftet er målet nådd.

– Vi vokser som aldri tidligere, sier Munthe-Kaas som ikke vil utdype hva det betyr annet enn at milliard-milepælen er nådd.

Selskapet ønsker ikke å kommentere andre forhold rundt finansielle resultater før årsrapporten er klar neste år.

I fjor omsatte Kolonial for 919 millioner kroner, det betyr at veksten så langt i år er på rundt ni prosent sammenlignet med fjoråret, og da med nesten en måned igjen av året.

Bunnlinjen er fremdeles negativ, hvor dagligvareselskapet tapte 184,9 millioner før skatt i fjor.

Les også

Hver 10. handlekurv fra Kolonial.no inneholder nå Clas Ohlson-varer

Les mer om handelsbransjen:

Les også

Varner-brødrene starter ny motekjede

Les også

Kreditorer skulle få betalt av Notabene etter julesalget – så gikk kjeden konkurs

Her kan du lese mer om

  1. Dagligvarekrigen
  2. Karl Munthe-Kaas
  3. Kolonial.no
  4. Dagligvarebransjen
  5. Dagligvarer

Flere artikler

  1. Kolonial.no-topp mener regjeringens dagligvare-utvalg er ubalansert med slagside

  2. Hver 10. handlekurv fra Kolonial.no inneholder nå Clas Ohlson-varer

  3. Corona-viruset fører til kapasitetsproblemer for dagligvarehandel på nett

  4. Annonsørinnhold

  5. Coop og Kolonial bekymret for at Isaksen-exit skal føre til mindre dagligvarefokus

  6. Coop tar opp kampen med Kolonial og Meny på nettmat