SAS får bot for treg refusjon til kundene. Norwegian har ikke lov til å betale ut refusjon.

Luftfartstilsynet har trukket et pålegg om at Norwegian må betale alle refusjonskrav fra kunder innen én uke. Det er nå helt uvisst hvor mye kundene kan få igjen. Men én gruppe kunder går foran de andre.

Norwegian har kansellert reiser i øst og vest siden pandemien rammet i mars i fjor. Ennå skylder de kundene nær en kvart milliard kroner i refusjoner.

Kallestad, Gorm / NTB scanpix

Les hele saken med abonnement

Flere artikler

  1. Norwegian politianmeldes i Danmark for ikke å ha betalt tilbake kunder for avlyste reiser

  2. SAS får millionbot for treg tilbakebetaling

  3. Norwegian stopper billettrefusjoner igjen

  4. Betalt innhold

    Usikkert om Norwegians norske morselskap er beskyttet mot konkurs nå

  5. Nemnd: Passasjerer har krav på forsinkelsesrenter

  6. Internasjonal passasjersorg etter at Norwegian gir opp langdistanse