SAS får bot for treg refusjon til kundene. Norwegian har ikke lov til å betale ut refusjon.
Luftfartstilsynet har trukket et pålegg om at Norwegian må betale alle refusjonskrav fra kunder innen én uke. Det er nå helt uvisst hvor mye kundene kan få igjen. Men én gruppe kunder går foran de andre.
Norwegian har kansellert reiser i øst og vest siden pandemien rammet i mars i fjor. Ennå skylder de kundene nær en kvart milliard kroner i refusjoner.
Allerede abonnent på Bergens Tidende? Sjekk om du har tilgang til alt fra E24
Flere artikler
Norwegian politianmeldes i Danmark for ikke å ha betalt tilbake kunder for avlyste reiser
SAS får millionbot for treg tilbakebetaling
Norwegian stopper billettrefusjoner igjen
Usikkert om Norwegians norske morselskap er beskyttet mot konkurs nå
Nemnd: Passasjerer har krav på forsinkelsesrenter
Internasjonal passasjersorg etter at Norwegian gir opp langdistanse